اتحاد، رمز پیروزی

بررسی سخنان رهبر انقلاب درباره اتحاد نیروهای انقلابی در گفت‌وگو با چند فعال سیاسی و رسانه‌ای

اتحاد، رمز پیروزی

 وحدت و انسجام ملی یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب است و کمتر سخنرانی ایشان است که در آن بر این مقوله تاکید نشده است.
ایشان در سطح کلان بر وحدت مسلمانان در جهان تاکید دارند و در داخل کشور نیز همواره اتحاد و انسجام را راه‌حل عبور از گردنه‌های سخت عنوان می‌کنند.  ایشان در سخنرانی که پنجشنبه هفته گذشته در جمع رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری داشتند، بار دیگر ضرورت وحدت را یادآور شدند و آن را لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور دانستند.  نکته جالب این بود که رهبر انقلاب اگرچه در این سخنرانی همچون همیشه خطاب سخنان خود را آحاد مردم قرار دادند اما تاکید ویژه‌ای بر اتحاد نیروهای انقلاب داشتند.  این تاکید در حالی صورت گرفت که در هفته‌های اخیر شاهد بگومگوی مجازی میان دو طیف از نیروهای انقلابی در مورد یک موضوع خاص بودیم. در چنین شرایطی بود که رهبر انقلاب، پنجشنبه گذشته، اتحاد مردم با یکدیگر را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: اتحاد نیروهای انقلاب نیز بسیار مهم است و اختلاف سلایق افراد با یکدیگر نباید به مخالفت و معارضه منجر شود.  
بیانات رهبر انقلاب در مورد ضرورت وحدت در میان نیروهای انقلاب را با برخی از چهره‌ها و فعالان سیاسی به بحث گذاشته‌ایم و نگاه آنها را درباره این موضوع و این‌که چگونه باید مشکلات را به گونه‌ای حل کرد که به شکاف تبدیل نشود، پرسیده‌ایم.