وزیر نفت: همه كارت سوخت دریافت كنند

وزیر نفت: همه كارت سوخت دریافت كنند

وزیر نفت تاكید كرد: لازم است همه افراد از كارت سوخت شخصی خودشان استفاده كنند كه اگر زمانی سهمیه‌بندی صورت گرفت، مشكلی برای این افراد به وجود نیاید.
به گزارش ایسنا، وزیر نفت با اشاره به آخرین وضعیت كارت سوخت گفت: كاهش مقدار سوختگیری با كارت سوخت جایگاه‌ها كاری است كه باید در این زمینه انجام شود. از این‌رو به‌زودی سهمیه كارت سوخت جایگاهداران به ۱۵ تا ۲۰ لیتر خواهد رسید.
بیژن زنگنه با تاكید بر این مساله كه این موضوع به معنای سهمیه‌بندی نیست و هر فردی با كارت شخصی خود می‌تواند به هر مقدار كه می‌خواهد سوخت دریافت كند، گفت: كمتر از 3 تا 4 درصد خودروها كه شامل كمتر از یك میلیون نفر می‌شوند، كارت سوخت ندارند اما تقریباً برای همه خودروهای كلانشهرها كارت سوخت صادرشده و كارت هوشمند سوخت برخی افراد در باجه‌های پست مانده است كه باید آن را
دریافت كنند.
وزیر نفت با بیان این‌كه سامانه‌ای در این زمینه ایجاد شده كه افراد می‌توانند با مراجعه به آن از وضعیت كارت سوخت خودشان مطلع شوند، بیان كرد: روزانه ۳۵ هزار كارت جدید برای افرادی كه كارت سوخت ندارند، صادر می‌شود و پیش‌بینی می‌كنیم نهایتاً تا آخر مهرماه همه افراد كارت سوخت
 داشته باشند.
وی درباره وضعیت كیفیت سوخت و صحبت‌هایی كه در این باره مطرح می‌شود، گفت: در این باره شركت پالایش و پخش جواب داده است و ظاهراً سازمان استاندارد نیز نسبت به این موضوع واكنش نشان داده اما درمجموع من نمی‌دانم چرا این‌گونه است.
هر زمان كه مسائل صنعت نفت آرام می‌شود، عده‌ای مسائلی را مطرح می‌كنند كه این آرامش را از بین ببرند.
وی به صحبت‌هایی كه درباره سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد دلاری چینی‌ها در حوزه نفت و گاز می‌شود، واكنش نشان داد و گفت: بنده تاكنون این صحبت‌ها را نشنیده‌ام و این‌گونه است كه فردی چنین بحثی را مطرح می‌كند و بقیه افراد این صحبت‌ها را تكرار می‌كنند، اما واقعیت این است اصلا چنین بحثی مطرح نشده است.