برق، جام حذفی را گرفت

وقتی بی‌برنامگی، همه را معطل کرد

برق، جام حذفی را گرفت

رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی که پر از دعوا و حاشیه و درگیری بود، کاملا زیر سایه مشکل برق ورزشگاه انقلاب کرج و قطع بازی گل ریحان البرز و استقلال تهران قرار گرفت.
جدا از بازی استقلال که به دلیل قطع برق، نزدیک به یک ساعت متوقف شد و همه فوتبال‌دوستان را کلافه کرد، دیگر بازی‌ها تقریبا مطابق پیش‌بینی به پایان رسید و همه مدعیان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
در میان 15 تیمی که به یک هشتم نهایی جام‌حذفی رسیده‌اند، نام پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان و شهر خودرو دیده می‌شود و به این دلیل، رقابت‌ها از این مرحله جذاب‌تر خواهد شد.
تنها یک بازی از مرحله یک شانزدهم نهایی باقی مانده است: بازی سردار بوکان و شهرداری ماهشهر که امروز برگزار می‌شود.
از میان 16 تیم لیگ برتری که از این مرحله وارد مسابقات جام حذفی شدند، پنج تیم با شکست در اولین بازی، از دور بازی‌ها کنار رفتند.
فولاد خوزستان با شکست مقابل فجرشهیدسپاسی شیراز، ماشین‌سازی تبریز با شکست مقابل پرسپولیس، نساجی مازندران با شکست مقابل شهر خودرو مشهد، گل‌گهر سیرجان با شکست مقابل نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی جم با شکست خانگی مقابل ذوب‌آهن از بازی‌ها کنار رفتند.
بازی پرحاشیه در تبریز
بازی ماشین‌سازی و پرسپولیس در ورزشگاه بنیان‌دیزل، بازی نسبتا پرحاشیه‌ای بود که با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس در این بازی به یک پنالتی رسید که کارشناسان داوری معتقد بودند پنالتی نبود و خطیبی هم بازی را با اعتراض خود برای دقایقی متوقف کرد و از زمین اخراج شد. این پنالتی را علیپور از دست داد. در پایان مسابقه رسول خطیبی (که اخراجش در حین بازی حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد) معتقد بود پرسپولیس به صورت شانسی به گل رسید و کالدرون معتقد بود پرسپولیس برای رسیدن به گل برنامه داشت. این بازی باید 90 دقیقه‌ای تمام می‌شد؛ اما به دلیل وقفه در جریان بازی برای اعتراض خطیبی، تا دقیقه 102 طول کشید و وحید امیری در دقیقه 101 تنها گل بازی را زد.
صعود سخت استقلال
طلسم نبردن استقلال در این فصل، در جام حذفی و مقابل گل‌‌ریحان هم شکسته نشد. بازی با تساوی یک – یک در پایان 90 دقیقه به وقت‌های اضافی رفت. گل ریحان در دقیقه38 توسط محمد پاپی به گل رسید (بازیکنی که در وقت‌های اضافی اخراج شد) و گل استقلال هم در دقیقه 43 توسط حمیدرضا دیوسالار (بازیکن گل ریحان) به ثمر رسید. بازی به وقت اضافی کشیده شد و استقلال در سومین دقیقه از 15 دقیقه اول توسط سجاد آقایی و در دقیقه 113 توسط فرشید اسماعیلی به گل رسید و برتری 3 بر یک را تا پایان بازی حفظ کرد تا از این مرحله جام حذفی عبور کند. در این بازی مرتضی تبریزی یک پنالتی را از دست داد.
اولین شگفتی
حذف فولاد در ضربات پنالتی مقابل فجرشهید سپاسی اولین شگفتی بزرگ جام حذفی در این فصل بود.  
ماراتن ساوه
بازی خوشه طلایی ساوه و شاهین شهرداری بوشهر یک ماراتن واقعی بود. برتری دو بر صفر خوشه‌طلایی در نیمه دوم به تساوی 2-2 کشیده و بازی در وقت‌های قانونی تمام شد. دو تیم در دو وقت‌ اضافی هم گلزنی کردند (105 برای شاهین و 119 برای خوشه طلایی) تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی شاهین موفق‌تر عمل کرد و 3 بر یک به برتری رسید.
تابلوی نتایج
ماشین‌سازی تبریز صفر -پرسپولیس یک
فجرسپاسی 2 -فولاد 2 (فولاد در ضربات پنالتی 3 بر 2 به برتری رسید)
خوشه طلایی ساوه 3 -شاهین شهرداری بوشهر 3 (شاهین در ضربات پنالتی 3 بر یک پیروز شد)
پیکان 4 -شهدای رزکان کرج صفر
خیبر خرم‌آباد صفر -سپاهان 3
استقلال ماهشهر 2 -مس نوین کرمان یک
گل ریحان البرز یک – استقلال 2
پارس جنوبی جم یک- ذوب‌آهن 2
قرعه‌کشی یک هشتم: پنجشنبه
قرعه‌کشی مرحله یک‌ هشتم نهایی جام حذفی پنجشنبه شب برگزار خواهد شد.
سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به سایت این سازمان گفت: مسابقات جام حذفی مانند فصل گذشته در هر مرحله قرعه‌کشی می‌شود و حریفان تیم‌های صعودکرده در مراسم قرعه‌کشی هر مرحله مشخص می‌شوند. هیچ جدول از پیش تعیین‌شده‌ای برای این رقابت‌ها وجود ندارد. قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با حضور 16 تیم، به احتمال فراوان از ساعت 19 روز پنجشنبه 11 مهر 98 برگزار خواهد شد.
بازی‌های یک هشتم
مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در روزهای 24 و 25 مهر برگزار می‌شود.  این تاریخ را سعید فتاحی اعلام کرده است و در پایان این بازی‌ها، چهره 8 تیم مرحله یک ‌چهارم نهایی مشخص خواهد شد و یک قرعه‌کشی هم بلافاصله برای آن مرحله
انجام می‌شود.