نبرد انتقامی با روس‌ها

نبرد انتقامی با روس‌ها

 چهاردهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر با حضور تیم‌های ایران، روسیه، مصر، كانادا، استرالیا، برزیل، آمریكا، تونس، آرژانتین، ژاپن، ایتالیا و لهستان به میزبانی ژاپن آغاز خواهد شد.
 جام جهانی كی تاسیس شد؟
مسابقات جام جهانی نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ پایه‌گذاری شد. این مسابقه‌ها هر چهار سال یك‌بار برگزار می‌شود و شهرهای ورشو، برلین و توكیو میزبان نخستین دوره‌های جام جهانی بودند اما طبق سنت برگزاری مسابقه‌های جام جهانی بعد از سال ۱۹۹۱ قرار بر این شد برای همیشه ژاپن میزبان مسابقات
باشد.
 در اندیشه انتقام از روسیه
آغاز جام جهانی والیبال برای والیبال ایران. میزبان ناگویای ژاپن است. به وقت تهران ملی‌پوشان ایران كه عنوان قهرمانی در قهرمانی آسیا را یدك می‌كشند ساعت‌8‌و‌30‌دقیقه به مصاف روسیه خواهند رفت. تیمی سر حال و قبراق كه همیشه برای والیبال ایران مشكل‌ساز بوده است؛ تیمی كه قهرمانی لیگ ملت‌ها را یدك می‌كشد و خیالش از المپیك راحت است.
روس‌ها در مرحله نخست انتخابی المپیك با شكست شاگردان ایگور كولاكوویچ سهمیه حضور در المپیك ۲۰۲۰ را كسب كردند تا ملی‌پوشان ایران دی ماه در چین برای حضور در المپیك تلاش كنند. بازی روز سه‌شنبه در نخستین گام رقابت‌های جام جهانی برای ملی‌پوشان ایران می‌تواند حكم انتقام شكست مسابقات انتخابی المپیك و گام محكم برای آغاز رقابت‌های
جام جهانی باشد.
 مهم جایزه دلاری است، نه سهمیه المپیك
ملی‌پوشان ایران به‌دلیل مسافت زیاد با كلی خستگی به ژاپن رسیدند. نكته اینجاست كه این مسابقات فقط جایزه دلاری‌اش اهمیت دارد، چون تأثیری در صعود تیم‌ها به المپیک ندارد. به همین دلیل تیم‌ها با ترکیبی جوان به ژاپن رفته‌اند. كاری كه البته ایران انجام نداده است. از تركیب ایران فقط محمد موسوی است كه به‌دلیل خستگی زیاد و با اجازه از كولاكوویچ به این مسابقات نرفته است؛ اگر نه تركیب، تركیبی كامل است.
 چهارمین حضور ایران در جام جهانی
تیم ملی والیبال ایران چهارمین حضور خود در جام‌جهانی را تجربه خواهد كرد. نخستین حضور تیم ملی مربوط به سال ۱۹۹۱ است كه عنوان یازدهمی كسب شد. سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ نیز به ترتیب مقام نهم و هشتم برای والیبال ایران به‌دست آمد.
 مربی تیم ملی چه می‌گوید
سعید رضایی، دستیار كولاكوویچ درباره بازی صبح امروز می‌گوید: «امروز به‌طور حتم بازی سختی با روسیه داریم. البته هیچ بازی در جام جهانی راحت نیست. بازیكنان ایران هم اصلا قابل پیش‌بینی نیستند.»
 روسیه، پرافتخارترین   است
روسیه با شش قهرمانی به همراه برزیل و آمریكا با
دو مدال طلا پرافتخارترین تیم‌های جام جهانی والیبال هستند.
همچنین تیم‌های كوبا، ایتالیا و آلمان نیز هر كدام یك قهرمانی در جام جهانی والیبال دارند. در دوره گذشته مسابقات تیم ملی آمریكا و ایتالیا به ترتیب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی رقابت‌ها را كسب كردند و به همراه تیم برزیل (میزبان المپیك) نخستین راه یافتگان به المپیك ریو بودند.
برنامه كامل بازی‌های ایران در این دوره از پیكارها به شرح زیر است:
سه‌شنبه 9 مهر: ایران ـ روسیه، ساعت 8:30
چهارشنبه 10 مهر: ایران ـ مصر، ساعت 5:30
جمعه 12 مهر: ایران ـ كانادا، ساعت 5:30
شنبه 13 مهر: ایران ـ استرالیا، ساعت 11:30
یكشنبه 14 مهر: ایران ـ برزیل، ساعت 8:30
چهارشنبه 17 مهر: ایران ـ آمریكا، ساعت 12:30
پنجشنبه 18 مهر: ایران ـ تونس، ساعت 8:30
جمعه 19 مهر: ایران ـ آرژانتین، ساعت 5:30
یکشنبه 21 مهر: ایران ـ ژاپن، ساعت 13:30
دوشنبه 22 مهر: ایران ـ ایتالیا، ساعت 9:30
سه‌شنبه 23 مهر: ایران ـ لهستان، ساعت 7:00