فروش صندلی قلابی رشته‌های پزشكی

فروش صندلی قلابی رشته‌های پزشكی


مردی كه با‌عنوان موسسه كنكور، با وعده قبولی صددرصدی در رشته پزشكی اقدام به فروش صندلی‌های دانشكده پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی می‌كرد، بازداشت شد.
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از  چندی پیش با شکایت دانشگاه  آزاد اسلامی درباره كلاهبرداری با عنوان فروش قبولی صددرصد در رشته پزشكی آغاز شد.
در تحقیقات ردپای دو نفركه اقدام به جذب مشتری و تبلیغ برای موسسه می‌كردند شناسایی و بازداشت شدند. همزمان با اعتراف آنها، مخفیگاه متهم اصلی پرونده در منطقه ستارخان شناسایی و او در آنجا بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات پلیسی گفت: مدرك لیسانس دارم، اما خودم را دارای دكترای برق و مشاور ارشد آموزش معرفی می‌كردم. یك موسسه كنكور در محدوده صادقیه راه‌اندازی كردم و از طریق مربیان اقدام به اغفال داوطلبان كنكور كرده و به آنها وعده قبولی صد در صد در كنكور پزشكی می‌دادیم. همچنین به پشت كنكوری‌ها می‌گفتیم دارای ارتباطات خاص با برخی افراد صاحب نفوذ در دانشگاه آزاد هستیم و هر سال با پرداخت مبالغی بین ۳۰۰  تا ۶۰۰ میلیون تومان سهمیه قبولی در رشته پزشكی را می‌خریم.
 وی افزود: با این ترفند افراد را فریبی می‌دادیم و از 30 نفراز متقاضیان پول گرفتیم. كارت دانشجویی جعلی و ساختگی تحویل آنها دادیم و با شروع ترم جدید موسسه را بسته و قبل از این‌كه شاكیان با مراجعه به دانشگاه آزاد متوجه فریب خوردگی خود شوند، متواری شدم.
 معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم و همدستانش مبلغی حدود ده میلیارد تومان را از مردم در تهران و كرج دریافت كرده‌اند و علاوه بر دانشگاه آزاد ۳۰ نفر از فریب‌خوردگان نیز به‌عنوان شاكی به اداره سیزدهم مراجعه كردند.