شرایطم در انگلیس خوب است

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با جام‌جم: در این مدت اتفاقات خوبی برایم افتاد

شرایطم در انگلیس خوب است

علیرضا جهانبخش یكی از بازیكنانی است كه نشان داد با تلاش و كوشش می‌توان سختی‌ها و مشكلات را از پیش رو برداشت و جلو رفت. علیرضا همواره گفته الگوی فوتبالی‌اش مهدی مهدوی‌كیا بوده است. اگر به زندگی فوتبالی مهدی به‌ویژه در سال‌های حضور در هامبورگ نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید دقیقا همین شكلی بوده است؛ این‌كه با تلاش سختی‌ها را پشت سر گذاشته است. او در چند برهه تا در خروجی هامبورگ رفت. حتی یكی از مربیان با مهدوی‌كیا بدرفتاری كرد و او را به تمرین تیم‌های امید باشگاه هامبورگ فرستاد ولی مهدی دست نكشید تا این‌كه موفق شد دوباره بدرخشد. جهانبخش هم امسال شرایطی همین شكلی داشت. او در شروع لیگ نیمكت‌نشین بود. خیلی‌ها فكر می‌كردند در نیم‌فصل جدا می‌شود و می‌رود. علیرضا اما در سراسر این روزها مدام می‌گفت نمی‌خواهد جایی برود چون تلاش می‌كند برگردد و جایگاهش را دوباره به دست بیاورد. در روزهای آخر نیم‌فصل اول بود كه جهانبخش ظاهر شد و دو گل بسیار مهم برای تیمش شد، به‌ویژه قیچی‌برگردان تاریخی‌اش مقابل تیم چلسی.
حالا همه چیز برای علیرضا عوض شده است. او اینقدر مبارزه كرد تا توانست همه را به این باور برساند که باید ماندنی باشد و حتی مورد حمایت قرار بگیرد. جهانبخش سه‌شنبه شب هم مقابل بورنموث در تركیب ثابت برایتون قرار گرفت و در دقیقه 60 از زمین بازی تعویض شد. این تیم كلا شب خوبی را سپری نكرد.
جهانبخش درباره روزهای سختی كه داشت و شرایط فعلی‌اش می‌گوید: «خدا را شكر شرایطم در انگلیس خوب است. از روز اول مشكلی نداشتم. به هر حال برای فوتبالیست‌ها این شرایط طبیعی است. حساسیت‌ها زیاد است منتهی ما در زمین این چالش‌ها را داریم. می‌دانیم شاید امروز خوب باشیم و شاید فردا بد. این در فوتبال طبیعی است.»
جهانبخش درباره بازگشت دوباره‌اش به تركیب برایتون توضیح می‌دهد: «در این مدت اتفاقات خوبی برایم افتاد. جواب تلاش‌هایم را گرفتم ولی از حالا به بعد اهمیت بیشتری دارد. باید بتوانم خودم را بهتر نشان دهم و این مستلزم آن است كه بتوانم تمرینات بیشتری داشته باشم.»
وقتی از علیرضا درباره گل چلسی می‌پرسیم و این‌كه چطور آن گل زیبا را زد، با خنده جواب می‌دهد: «همانطور كه در تلویزیون دیدید!»
آنچه پیداست جهانبخش این روزها از نظر روحی شرایط خوبی دارد. به احتمال زیاد در لیست جدید تیم ملی برای بازی‌های فروردین ماه هم شاهد بازگشت این بازیكن خواهیم بود. او بعد از ورود ویلموتس به تیم ملی تنها به یك اردو دعوت شد و بعد از آن خط خورد.