حمله لیورپول به رکوردهای لیگ برتر

حمله لیورپول به رکوردهای لیگ برتر

هواداران لیورپول خیلی دوست دارند در فصلی که ممکن است بعد از 30 سال به قهرمانی در لیگ برتر برسند، چند رکورد فوق‌العاده را نیز به نام خود ثبت کنند. شاگردان یورگن کلوپ که حالا با 22 بازی و البته دو بازی کمتر از تیم دوم با 64 امتیاز صدر جدول را در اختیار دارند، امشب از ساعت 23 و 30 دقیقه در زمین وولورهمپتون به میدان می‌روند و امیدوارند با پیروزی مقابل گرگ‌ها، راه خود را برای قهرمانی هموارتر از قبل کنند.
برد یا مساوی لیورپول در بازی امشب باعث می‌شود این تیم درواقع به پنجمین تیم در تاریخ فوتبال انگلیس تبدیل شود که 40 و یا بیشتر از 40 بازی پیاپی شکست نخورده است. چهار تیم قبلی که چنین رکوردی داشتند به این ترتیب است: ناتینگهام فارست، 42 بازی در فصل 78-1977؛ آرسنال، 49 بازی در فصل 04-2003 ؛ چلسی 40 بازی در فصل 05-2004 و هادرسفیلد 43 بازی در سال 2011. در این میان، رکوردهای آرسنال و چلسی مربوط به لیگ برتر است و لیورپول امشب می‌تواند به رکورد 40 بازی بدون شکست چلسی برسد.
از طرف دیگر این تیم از هفتم دسامبر سال گذشته تا به امروز در هیچ بازی گلی دریافت نکرده و توانسته 7 بازی را با کلین شیت به پایان برساند. آنها اگر بتوانند در بازی امشب هم کلین شیت کنند، برای سومین بار توانسته‌اند به چنین آماری برسند. قرمزهای مرسی‌ساید قبلا نیز در سال‌های 1923 و همچنین 2005 توانسته بودند در 8 بازی کلین‌شیت کنند. آمار عجیب دیگری که تیم کلوپ به دست آورده، این است که از 93 امتیاز قبلی موجود در لیگ برتر توانسته 91 امتیاز به دست آورد که یک رکورد فوق‌العاده برای یک تیم انگلیسی محسوب می‌شود.
یکی دیگر از نکات جالب بازی امشب، عملکرد لیورپول مقابل گرگ‌هاست. قرمزها از سال 1981 تاکنون هرگز در زمین ولورهمپتون شکست نخورده‌اند. از سوی دیگر، در 11 تقابل قبلی این دو تیم، لیورپول 6 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و فقط یک بازی را باخته است.