استراماچونی فرار كرد

فیروز كریمی:سر خریدن اسب 300 میلیون سرم كلاه رفت!

استراماچونی فرار كرد

فیروز كریمی از آن چهره‌هایی است كه وقتی حرف می‌زند، حرف‌های او شنیدنی است. مثلا وقتی از او می‌خواهند یك خاطره جالب تعریف كند، با خنده می‌گوید: «یكی از دوستان در شمال به ما گفت بهترین بیزینس اسب است. ما هرچه سرمایه داشتیم دادیم اسب كاسپین گرفتیم. اسب‌های اصیل ایرانی از زمان كوروش و داریوش! این اسب‌ها را خریدیم و یكی یكی خوردند و مردند، به شمال رفتیم تا كسی كه این اسب‌ها را به ما انداخته بود پیدا كنیم دیدیم داخل جوی آب از این اسب‌ها پر است! سر این اسب خریدن 300 میلیون سرم كلاه رفتم در حالی كه با آن پول می‌توانستم با امیر قلعه‌نویی شراكت ساخت و ساز كنم.»
سرمربی اسبق استقلال درباره فرهاد مجیدی و احتمال موفقیت او در این تیم هم توضیح می‌دهد: «فرهاد در عین این‌كه جوان است، مربی باهوشی است كه از همه پتانسیل‌ها به بهترین شكل استفاده می‌كند. كار سخت و مشكل است اما اگر همه فرهاد را حمایت كنند از پس این كار برمی آید. مجیدی با مربیان بزرگی هم كار كرده. در تیم‌های پرسپولیس و استقلال مهم این است كه همه با هم یاری كنند و اگر اینگونه نباشد كار سخت می‌شود. به هر حال فرهاد هم بازیكن بزرگی بوده، در استقلال زحمت كشیده، ملی‌پوش بوده و اگر همه صادقانه او را حمایت كنند موفق می‌شود. مجیدی خیلی سرسخت و جان سخت است.»
او درباره ماجرای جدایی استراماچونی هم می‌گوید: «به نظر من او در آن مقطع تصور می‌كرد نمی‌تواند تیم را در آن سطح نگه دارد و فرار رو به جلو می‌كرد. او صد در صد نمی‌توانست نتیجه بگیرد. استراماچونی با علم به این‌كه از خیلی از تیم‌ها یكی دو بازی جلوتر بود و صدرنشین شد شرایط را به شكلی دید كه بهتر است در همین مقطع تیم را تحویل بدهد. صدرنشینی او كاذب بود. بعد هم كه كار را ادامه دادند بد ادامه ندادند. استراماچونی تیم را با علم به این‌كه تیم‌های دیگر بازی‌های عقب‌مانده دارند، با عنوان صدرنشین گذاشت و رفت.»