شادی آمریکا از شیوع کرونا در ایران

رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در آمریکا از ابتلای ایرانیان به کرونا ابراز خرسندی کرد:

شادی آمریکا از شیوع کرونا در ایران

رئیس بنیاد صهیونیستی دفاع از دموکراسی‌ها ( Foundation for Defense of Democracies) در ایالات متحده آمریکا، نتوانست اشتیاق خود را از ابتلای شهروندان ایرانی به ویروس کرونا پنهان کند! مارک دوبوویتز در حالی از رنج، بیماری و نگرانی ایرانی ها ابراز خرسندی می کند که وی و همراهانش بارها مدعی حمایت از حقوق مردم ایران شده بودند.

گرچه توطئه ها، تهدیدات و تنش آفرینی‌های کاذب بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها علیه ایرانیان تازگی ندارد، اما مواضع اخیر مارک دوبوویتز، رئیس این بنیاد درباره ابتلای تعدادی از هموطنان کشورمان به ویروس کرونا، به صورت کامل پرده از عمق نفرت این اندیشکده از ایرانیان برداشته است.
 رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی در آمریکا، در توییتی درباره شیوع کرونا در ایران می نویسد: «ویروس کرونا کاری کرده که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند صادرات غیرنفتی ایران را قطع کنید.»
سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه در توییتی خطاب به مارک دوبوویتز نوشت :
«خوشحالی از شیوع کرونا و خوشحالی از دیدن رنج مردم واقعا شرم آور و غیرانسانی است. حداقل این است که مارک دوبوویتز فهمید تاثیرتحریم‌های اقتصادی آمریکا در اندازه ویروس کووید ۱۰ نبوده است.»
اعضای بنیاد دفاع  از دموکراسی ها معتقدند در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ، باید زندگی روزمره مردم و حیات آنها را هدف قرار داد.
بدیهی است در چنین شرایطی حضور ملت ایران در صحنه دفاع از انقلاب، منجر به خشم بیشتر مارک دوبوویتز و همراهانش از آنها شده است. مواضع اخیر رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی ها، بازتابی از همین نفرت است. از سوی دیگر، چنانچه از توییت دوبوویتز بر می‌آید، او دوست دارد ابتلای عده ای از ایرانیان به کرونا را تبدیل به بستری برای  توقف تولید در کشور، وابستگی بیشتر به خارج و  اعمال دوباره  فشارهای حداکثری خارجی کند. بی دلیل نیست که مقامات کشورمان از جمله رئیس جمهور، روی حفظ تولید ملی و عدم توقف فعالیت‌های روزمره اقتصادی درکشور تاکید دارند.
دستور از کجا صادر می شود؟
بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، یک اندیشکده نومحافظه‌کار محسوب می‌شود که فعالیت خود را پس از حادثه 11 سپتامبر آغاز کرد. محل استقرار این اندیشکده در واشنگتن، میزبان صدها سناتور، نمایندگان کنگره، نظامیان و نظریه‌‌پردازهای جنگ ‌طلبی است  که تقابل با ملت ایران را هرگز مخفی نکرده‌اند. این بنیاد  با بودجه هنگفتی که از نهادهای جاسوسی و امنیتی در آمریکا و رژیم صهیونیستی دریافت می‌کند، همایش‌های سالانه مختلفی را  با حضور مقامات، دیپلمات‌ها و نظامیان برگزار می‌کند.
خروجی این همایش‌ها، طرح ها و ایده‌هایی است که برخی از آنها را مرور می‌کنیم.
 این بنیاد آن‌طور که ممکن است تصور کنید، یک مرکز پژوهشی یا نهاد غیرموثر در ایالات متحده نیست. بلکه گاهی فراتر از برخی نهادهای تصمیم‌گیر عمل می‌کند.
 این موسسه با ظاهر یک اتاق فکر، سیاست‌های کلان ضد ایرانی کاخ سفید را طراحی  و حتی بر فرآیند اجرایی شدن آنها نظارت می‌کند. بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که به علت تداوم در دشمنی‌ها از سوی ایران نیز در فهرست تحریم قرار گرفته ، اصلی‌ترین طراح کارزار فشار حداکثری علیه ملت ایران محسوب می‌شود.
رساندن فروش نفت ایران به صفر، لزوم قطع کامل دسترسی ایران به سوئیفت و اعمال تحریم‌های سخت علیه شرکت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری در ایران، از جمله ایده‌هایی است که پس از خروج دولت ترامپ از برجام از سوی این بنیاد به کاخ سفید ارائه شده است.
همچنین اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص لزوم تحقق شروط 12 گانه کاخ سفید برای برداشتن تحریم‌ها علیه ایران، محصول مشاوره این بنیاد به پمپئو بوده است. حالا این بار دشمنی با مردم ایران در ماجرای کرونا و خوشحالی آشکار از این رنج مردم را به کارنامه این بنیاد اضافه کنید تا وقتی دیگر و دشمنی تازه !