مرور و عبور

مرور و عبور

اصلاحات واقعی از نگاه رهبر انقلاب
آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب دیروز (دوشنبه) به اردبیل سفر كردند. ایشان در جمع مردم این شهر با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مسؤولان برای رفع محرومیت از استان اردبیل تصریح كردند:‌ اصلاحات واقعی در كشور به معنای مبارزه بی‌امان با فقر، فساد و تبعیض است.
ایشان خاطرنشان كردند: ایجاد زمینه برای تربیت نیروی انسانی مستعد، توجه جدی به كشاورزی و دامداری و تجارت حلال و قانونی با آن سوی مرز می‌تواند بسیاری از مشكلات و معضلات استان اردبیل را برطرف كند. (صفحه2)‌



گفت‌وگو با بیوك ملكی، شاعر و تصویرگر
بیشترین مخاطبان شعرهای شما كدام گروهند؟ نوجوان‌. البته برای كودك و بزرگسال هم شعر گفته‌ام ولی درنهایت نوجوان را انتخاب كردم. به نظرم بهتر است آدم كار مشخصی را پیش ببرد نه این‌كه از این شاخه به آن شاخه بپرد. اگر تا آخر عمر دو سه مجموعه شعر بیشتر نداشته باشیم مهم نیست، مهم این است که این آثار قوی باشد.
به نظرتان كسی كه برای بچه‌ها شعر می‌گوید، خودش هم باید بچگی كند؟ نه به این معنی كه برگردیم به كودكی. به این معنا كه از دریچه نگاه بچه‌ها به مسائل نگاه كنیم ... .
كودكی خودتان چگونه بود؟ مثل خیلی از بچه‌های دیگر. زندگی متوسطی داشتیم كه با ورزش و نقاشی و سرگرمی‌های دیگر طی می‌شد. با یك پدر خوب كه كمبودی هم اگر بود با خوبی‌هایش جبران می‌كرد و به قول كیانوش با یك خدای خوب. (‌صفحه6)


یاسر عرفات در كمپ‌دیوید
بیل‌ كلینتون به كمپ‌دیوید برگشت و نشست‌ها با حضور باراك و عرفات و اعضای هیات آمریكایی به طور مستمر ادامه دارد.
رویتر گزارش داد عرفات تاكید كرده كه جهان عرب و مسلمانان اختیاری به وی نداده‌اند كه از حقوق فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس چشم‌پوشی كند. این در حالی است كه پیشرفت مذاكرات كمپ‌دیوید به حل وضعیت بیت‌المقدس از نظر مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بستگی دارد. (صفحه9)‌


تست پزشكی بازیكنان استقلال منفی شد
آقاجلال، سرمربی فعلی تیم ملی منتظر بود تا كاروان آبی از بالكان بیاید و همگی تست سلامت بدهند كه همین‌طور هم شد و خیال آقاجلال راحت شد.
استقلال اگرچه پایان سفر تفریحی‌اش به یوگسلاوی پرمخاطره بود و هشت ملی‌پوش این تیم تست سلامت دادند. روز یكشنبه این هشت نفر بعلاوه باقری و خطیبی در فدراسیون پزشكی حاضر شدند تا میزان سلامت خود را ارزیابی كنند. روایتی می‌گوید بعد از تست‌های هفدهم و هجدهم مرداد‌ماه اردوی یك‌هفته‌ای (19 تا 26) برگزار می‌شود. روز آخر اردو تیم ملی با گرجستان بازی خواهد كرد. (صفحه11)




مشكل ارزی برای واردات خودرو
ایمانی‌‌راد، یكی از اقتصاد‌دانان كشور اعلام كرد: واردات خودرو روی قیمت و كیفیت خودرو اثر خواهد گذاشت.
این كارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با شبكه دوی تلویزیون گفت: واردات خودرو حق انتخاب را به مصرف‌كننده می‌دهد، به شرط آن‌كه با تنظیم تعرفه‌های رقابتی انجام شود. موفقیت آینده صنعت خودرو بستگی به ایجاد قدرت رقابت این صنعت در جهان دارد و برای رسیدن به این هدف باید واردات هرگونه خودرو آزاد باشد و محدودیت‌‌های وارداتی فقط از طریق تعرفه‌های گمركی اعمال شود. (صفحه4)