مرور و عبور

مرور و عبور

قیمت گوشت در میادین
گوشت گوساله ران بدون استخوان و چربی: هر كیلو دو هزار تومان
گوشت گوساله سردست بدون استخوان و چربی: هر كیلو هزار و هشتصد و نود تومان
گوشت گوساله قلوگاه و گردن و سرسینه بدون استخوان و چربی: هر كیلو هزار و پانصد تومان
گوشت گوساله راسته بدون استخوان و بدون چربی: هر كیلو دو هزار و صد و پنجاه تومان
گوشت گوساله فیله: هر كیلو دو هزار و پانصد تومان
قلم گوساله: هر كیلو صد و پنجاه تومان
گوشت گوسفند سردست و سینه و گردن بدون دنبه: هر كیلو هزار و هفتصد و سی‌ تومان
گوشت گوسفند ران همراه با قلوگاه و بدون دنبه: هر كیلو هزار و هشتصد و سی تومان
گوشت گوسفند شقه با استخوان و بدون دنبه: هر كیلو هزار و هفتصد و پنجاه تومان
گوشت گوسفند راسته با استخوان و بدون دنبه: هر كیلو هزار و هفتصد و پنجاه تومان
دنبه گوسفندی: هر كیلو دویست و پنجاه تومان ( صفحه 4)



صدام: حکام خلیج فارس، مشوق جنگ علیه ایران
رئیس‌جمهور عراق، علت جنگ هشت ساله اش با ایران را تشویق برخی حکام عرب حوزه خلیج فارس اعلام کرد.
به نوشته روزنامه عرب زبان چاپ لندن، صدام حسین طی سخنانی در حضور فرماندهان نظامی به مناسبت سالروز خاتمه جنگ عراق با ایران گفت: قبل از شروع جنگ میان ایران و عراق، وزیر نفت امارات حامل نامه‌ای از جانب شیخ زاید رئیس دولت امارات برای وی بوده که در این نامه رئیس دولت امارات مدعی سوءنیت ایرانیان نسبت به جهان عرب شد و برحمایت امارات از عراق در جنگ با ایران تاکید کرد. (ص13)



درخشش مهدوی‌كیا در‌هامبورگ
مهدی مهدوی‌كیا، فوتبالیست جوان ایرانی شب گذشته با هنرنمایی خود عامل اصلی پیروزی تیم‌اش در مصاف با بروندبی دانمارك در دور سوم رقابت‌های مقدماتی جام باشگاه‌های اروپا بود.
در این دیدار كه بیش از 12 هزار تماشاگر را به ورزشگاه كشاند، مهدوی‌كیا ابتدا در دقیقه 83، باربارز را در موقعیتی طلایی قرار داد تا از روی پاس او اولین گل‌هامبورگ را ثبت كند و سپس دو دقیقه بعد دوباره هنرنمایی كرد و گل دوم تیم‌اش را در دروازه بروندبی قرار داد. در دیگر دیدارهای انجام شده شب گذشته هم بشكیتاش در برابر لكوموتیو مسكو صاحب پیروزی پر گل سه بر صفر شد تا حریف بعدی‌هامبورگ در دور چهارم باشد. (‌صفحه 15‌)



فروش اوراق مشاركت، ‌طلا را ارزان كرد
عرضه اوراق مشاركت دولت در بانك‌های كشور و اعلام پیش‌فروش خودرو باعث كاهش نسبی بهای سكه و طلا در بازار تهران شد.
بانك مركزی از 15 مرداد سال جاری اقدام به انتشار دو هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت و عرضه 700 میلیارد ریال آن در مرحله نخست كرد.
یك كارشناس اقتصادی به جام‌جم گفت: مردم به‌دنبال كسب سود بیشتری هستند هر جا كه احساس كنند با سرمایه‌گذاری نقدینگی می‌توانند عایدی بالاتری داشته باشند به همان سمت می‌روند. انتشار اوراق مشاركت طرح‌های عمرانی در قطعه‌های 500 هزار، یك میلیون، پنج میلیون و ده میلیون ریال باعث شده تا مردم با خرید اوراق سالانه ،19درصد در هر سه ماه سود علی‌الحساب دریافت كنند. بازار سكه و طلا برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت و چرخش ناگهانی وضع اقتصادی سود مطلوبی دارد. (‌صفحه 4)



روی خوش ‌سی‌ان‌ان به انتشار الكترونیكی
شرکت تایم وارنر، بزرگ‌ترین شركت رسانه‌ای دنیا تا ماه آینده (‌شهریور ـ سپتامبر) نخستین فهرست كتاب‌هایی را اعلام می‌كند كه به صورت الكترونیكی منتشر خواهد كرد. بنا به گفته این كمپانی، بخش نشر الكترونیكی تایم وارنر موسوم به «‌آی پابلیش» تا ماه آینده انتشار 23 عنوان كتاب جدید را آغاز خواهد كرد. در میان نویسندگان این سری نام اولین واف، نیكلاس اسپاركس و ماندرا براون دیده می‌شود. این اقدام تایم وارنر، یك روز بعد از اعلام انتشارات راندوم‌هاوس مبنی بر تاسیس واحدی برای نشر الكترونیكی در درون انتشارات و نشر 20 عنوان كتاب به صورت الكترونیكی در سال 2001 صورت گرفت.‌ شرکت تایم وارنر در حقیقت مادر شبكه خبری سی‌ان‌ان است. (‌صفحه 16‌)