مرور و عبور

مرور و عبور

قطار تهران در راه دوشنبه
معاون خدمات مسافری راه آهن تاجیکستان اعلام کرد: حرکت قطارهای مسافری میان پایتخت‌های تاجیکستان و ایران از اواخر دی ماه آغاز می‌شود.
کریم جان‌مومن دراین‌باره گفت: توافق درباره حرکت قطارهای میان شهرهای دوشنبه و تهران در نخستین نشست گروه کاری که در اواخر مهرماه در تهران برگزار شد به دست آمد. این توافق باعث گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان شهروندان دو کشور خواهد شد. این قطار از مسیر ازبکستان، ترکمنستان، سرخس و مشهد و تهران حرکت خواهد کرد.(صفحه4)


مسعود بهنود آزاد شد
مسعود بهنود روزنامه‌نگار و نویسنده روز گذشته با سپردن وثیقه ملکی به مبلغ 30 میلیون تومان از زندان آزاد شد.
بهنود پنجشنبه 20مرداد به حکم قاضی مرتضوی به اتهام نشر اکاذیب و کشف آلات و ادوات مواد مخدر و توهین به مسوولان‌نظام راهی زندان شده بود. متهم روز 23آذر پس از دو مرحله محاکمه علنی و غیرعلنی در شعبه 1410 با قبول برخی اتهامات خود از دادگاه درخواست برائت کرد. آخرین گزارش حاکی است در پی درخواست وکیل بهنود، قرار بازداشت او تبدیل به وثیقه شد و او روز گذشته با سپردن وثیقه به دستور قاضی مرتضوی آزاد شد.(صفحه14)


«خواب سفید» به روایت حمید جبلی
فیلمبرداری دومین فیلم حمید جبلی به‌نام «خواب سفید» به پایان رسید. این فیلم را ژیلا ایپکچی تدوین می‌کند.
داستان این فیلم که حمید جبلی، صغری کریمی، الیزابت امینی و یوسف یوسف‌پشندی در آن بازی می‌کنند درباره رضا کارگر مغازه لوازم عقد و و عروسی است که برای خیاطی‌ها وسایل دوخت و دوز عروس می‌برد. او دوست دارد همسر مناسبی برای خود پیدا کند و... (صفحه3)



نگرانی هاشمی رفسنجانی از مهاجرت نخبه‌ها
آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی با اظهار نگرانی از روند مهاجرت مغزها به خارج از کشور گفت: نسل امروز مدیریت کشور که محصول انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس است، مجموعه‌ای از نیروهای کیفی و بااخلاصی را شامل می‌شود که می‌توان از تخصص و تعهد آنان در پیشبرد کشور استفاده کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت‌نظام روز گذشته در دیدار با جمعی از اعضای انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان اروپا، آمریکا و اقیانوسیه به اشاره به دستاوردهای بزرگ سازندگی، امکانات و استعدادهای مادی و انسانی موجود در کشور افزود: قدرت و توانایی فنی و مهندسی فراهم‌آمده در دوران سازندگی، ایران را به یک کشور صادرکننده دانش فنی در صنایع مهم از جمله سیلو، سد و نیروگاه تبدیل کرد و بسیاری از کشورها خواستار مشارکت ایران در این‌گونه صنایع بودند و روند مهاجرت متخصصان از خارج به داخل افزایش یافت... اکنون هم باید فضای ارتباط با جهان خارج را بهتر کنیم اما نباید در توسعه ارتباطات خارجی از سازندگی کشور غفلت کنیم.(صفحه13)


دستگیری مزاحمان تلفنی
چهار مزاحم تلفنی که از مردم سلب‌آسایش می‌کردند توسط مرکز فوریت‌های پلیس 110 دستگیر شدند.به گزارش جام‌جم در پی شکایت برخی از خانواده‌ها درخصوص ایجاد مزاحمت از طریق تلفن ماموران پس از حضور در محل موفق به دستگیری چهار جوان افغانی شدند که در یک ساختمان واقع در پونک در غیاب صاحبخانه برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کردند. متهمان بعد از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند.(صفحه4)
ضمیمه قاب کوچک