نبش قبر مادر برای تبرئه پسر

پسر و عروس به قتل مادر سالخورده و سرقت از خانه‌اش متهم شده‌اند

نبش قبر مادر برای تبرئه پسر

مردی که به قتل مادر سالخورده‌اش متهم بود، پس از نبش قبر و محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، خرداد سال گذشته زنی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران از برادرش به نام شاهین و همسرصیغه‌ای او به اتهام قتل مادرش شکایت کرد. این زن در شکایتش گفت: پنج روز قبل مادرم در خانه فوت شد. بعد از دفن جسد مادرم متوجه سرقت 20سکه پهلوی از خانه او شدم. از سوی دیگر آثار کبودی روی گردن مادرم وجود داشت. احتمال می‌دهم او به قتل رسیده باشد و به برادرم مشکوک هستم.
با این شکایت، شاهین احضار شد و در تحقیقات ادعا کرد هیچ نقشی در مرگ مادرش نداشته و وقتی به خانه مادرش رفته، او فوت شده بود.
این در حالی بود که دوربین‌های مداربسته خانه زن سالخورده تصویر شاهین را همراه همسر صیغه‌ای‌اش در حالی که چمدانی در دست داشتند در حال خروج از خانه ضبط کرده بود.
با افشای این موضوع شاهین و شادی بازداشت اما منکر قتل و سرقت شدند.
 این‌بار شاهین ادعا کرد؛ مادرم من و همسرم را دعوت کرده بود و چمدانی که همراه داشتیم متعلق به شاهین بود که در خانه مادرم بود.
در ادامه بازپرس پرونده، دستور نبش قبر را صادر کرد تا علت مرگ مشخص شود که بعد از اجرای این دستور مشخص شد به خاطر گذشت زمان علت دقیق مرگ قابل تشخیص نیست.
انکار دوباره در دادگاه
پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. شاهین به اتهام قتل و شادی به اتهام مشارکت در سرقت از خود دفاع کردند. در این جلسه دو متهم منکر قتل و سرقت 20سکه پهلوی شدند.
شاهین اظهار کرد: قبول دارم با مادرم بر سر سند ملک ویلایی درگیر شدم اما وقتی از خانه مادرم می‌رفتم حالش خوب بود. وقتی متوجه مرگ مادرم شدم از ترس خواهرم سکوت کردم.
شادی هم در دفاعیاتش گفت: من نمی‌دانستم مادرشوهرم در خانه‌اش سکه‌های پهلوی دارد. مادر شاهین براثر ایست‌قلبی فوت کرد و دخترش با این شکایت ما را به دردسر انداخت.
تبرئه پسر و عروس
قضات دادگاه بعد از رسیدگی به پرونده، این زوج را تبرئه کردند که این حکم با اعتراض خواهر شاهین به دیوان‌عالی کشور ارسال شد و قضات شعبه 32 دیوان‌عالی کشور هم حکم را تایید کردند.