662 مجرم مسلح در تور پلیس

662 مجرم مسلح در تور پلیس

662 سارق و شرور که برای ارتکاب اقدامات مجرمانه خود از سلاح استفاده کرده بودند، در طرح صاعقه پلیس تهران دستگیر شدند.
به  گزارش خبرنگار جام‌جم ،سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دیروز در حاشیه دومین مرحله طرح صاعقه گفت: ۳۶۸سارق و زورگیر و ۱۴۵ نفر از اراذل و اوباش که جرایمشان را با سلاح سرد و گرم انجام می‌دادند  همراه ۱۴۹ نفر که کارشان تولید و فروش سلاح سرد بود، بازداشت شدند. ۲۴ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد. ۱۰ قبضه سلاح جنگی و فشنگ و هزاران قبضه انواع مختلف سلاح سرد از کشفیات این طرح بود.
وی افزود: وقوع جرایم خرد در سال 99 در تهران 2 درصد و کشفیات نیز 8 درصد افزایش یافته است و چند سال است که سرقت مسلحانه در تهران به حداقل رسیده و اراذل و اوباش به شدت کم شده‌اند.
رئیس پلیس پایتخت گفت: طرح امنیت شبانه نیز سه روز است که آغاز شده و گشت‌های مقطعی در خیابان‌های اصلی و کلانتری‌ها در خیابان‌های فرعی فعال شده‌اند. در همین سه شب 10 درصد وقوع سرقت کاهش یافته است. ما به فکر امنیت شب‌های تهران هستیم و 1500 دوربین نظارتی نیز در شب‌ها فعال هستند.
سردار رحیمی  درباره خاموشی برخی معابر و فضاهای پایتخت و احتمال افزایش وقوع جرم در این ساعات  ادامه داد: به شدت با این موضوع مخالفیم و به شکل رسمی و کتبی مخالفت خود را در همان روزهای نخست به مراجع ذی‌صلاح و شورای تأمین استان تهران اعلام کردیم.امنیت مردم برای پلیس مهم بوده و نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داریم.



از سرقت با اسلحه اسباب بازی تا فروش قمه‌های میلیونی
در این طرح مجرمان با جرایم مختلف دستگیر شده بودند که هر کدام شیوه‌ای برای اقدامات مجرمانه خود داشتند. مجرمانی که در جرایم‌شان یک نقطه مشترک داشتند؛ سلاح.
سرقت با اسلحه اسباب‌بازی
وحید 35ساله مجرم زورگیر است  که در این طرح بازداشت شده است. مرد رزمی کاری که آخرین سوژه‌اش بود  او را با فنون رزمی ناکام  گذاشت و باعث دستگیری‌اش شد. دو بار سابقه زورگیری وخفت‌گیری دارد.چند ماه  قبل از زندان آزادشد و معتاد شیشه و گل است. با دیدن  فیلم‌های  هالیوودی شیوه سرقتش را عوض کرد .اسلحه اسباب‌بازی خواهرزادش را برداشت و بازدن ماسکی که طرح اسکلت داشت، شبانه با پریدن مقابل رهگذران و ترساندن آنها اموال‌شان را می‌دزدید و خرج موادش می‌کرد.
سرقت از مشتریان
فرشید وبهرام دیگر متهمان خلافکاری بودند که در این طرح پلیس بازداشت شدند. آنها سابقه‌دار و حرفه‌ای بودند. شش ماه قبل از زندان آزاد شدند. برایشان فرقی نمی‌کند اموال چه کسی را سرقت می‌کنند. سوژه‌هایشان را بعد از آن‌که ازصرافی، بانک، طلافروشی یا فروشگاه بیرون می‌آمدند، شناسایی کرده و بعد از تعقیب‌شان در فرصتی مناسب با تهدید چاقو اموال‌شان را سرقت می‌کردند.
مافیای فروش سلاح سرد
  یکی دیگر از متهمان بازداشتی در این  طرح سهیل 30ساله بود که به قول خودش مافیای فروش شمشیر، قمه و نیمچه دارد. دو بار به دلیل فروش سلاح سرد به زندان افتاده اما تنبیه نشده و دوباره فروش سلاح سرد را آغاز کرده است. او برای فروش سلاح سرد، صفحه‌ای در اینستاگرام برای خودش راه‌اندازی کرده و سلاح‌های سرد را می‌فروخت. هر چاقو و قمه را 800 هزار تا 10 میلیون تومان می‌فروخت . بیشتر مشتریانش افراد خلافکار،  دعواکن‌های حرفه‌ای و اراذل و اوباش بودند.