کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

کارکنان فروشگاه اتکا در شهرستان کنارک‌، گردنبد طلای40‌میلیون تومانی را به صاحبش تحویل دادند. ایمان محمدیان مسؤول فروش فروشگاه و محمدجُر غرفه‌دار، از کارکنان فروشگاه کنارک استان سیستان و بلوچستان کیف دستی حاوی گردنبند طلا را در این فروشگاه یافتند .مسؤول فروش فروشگاه اتکا کنارک در این باره گفت: شماره تماسی داخل کیف حاوی گردنبند طلا وجود نداشت و به همین دلیل شماره تماس خود را همراه یادداشتی بر روی در ورودی فروشگاه نصب کردم. روز 15بهمن ماه فردی به فروشگاه مراجعه کرد و با دادن نشانی کیف به او تحویل داده شد. صاحب کیف، این اقدام را نشان از صداقت و درستکاری کارمندان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا‌ دانست .
دو کوهنورد گمشده در ارتفاعات و مناطق جنگلی رضوانشهر نجات یافتند. دونفر از اهالی ماسال که برای کوهپیمایی به مناطق جنگلی رفته بودند از مسیر اصلی خارج و به دلیل یخبندان و تاریکی هوا نتوانستند بازگردند که برای نجات خود از نیروهای امدادی هلال احمر کمک خواستند. نیروهای امدادی در ادامه راهی محل شده و بعداز دوازده ساعت جست‌و‌جو آنها را زنده یافتند و نجات دادند.
 تصادف زنجیره‌ای درکمربندی شهر مرند منجر به مرگ دو نفر و مصدومیت یازده نفر دیگر شد.  این تصادف میان چند خودروی سواری و سنگین در کمربندی مرند رخ داد. هم‌زمان با حضور نیروهای امدادی اورژانس  معلوم شد زن 47 ساله و مرد 58 ساله‌ای که از سرنشینان خودروها بودند فوت شده‌اند. یازده نفر مصدوم نیز راهی  بیمارستان شدند.
آتش‌نشانان پسر 9‌ساله‌ گرفتار در گل‌‌ولای اطراف سد شهید دهقان باخرز را نجات دادند. این کودک به علت بازیگوشی و نا‌آشنایی با وضعیت مردابی اطراف سد، در فاصله حدود ۲۰‌متر در داخل گل‌و‌لای‌ گرفتار شده بود که با حضور به موقع آتش‌نشانان نجات یافت.
چهار شروری که پس از تخریب وآتش‌سوزی سفره‌خانه‌ای درمحله خانی‌آباد متواری بودند، بازداشت شدند. وقوع این حادثه به کلانتری خانی‌آباد تهران گزارش شد وآنها برای بررسی ماجرا در محل حاضر شده و در تحقیقات متوجه شدند متهمان چهارنفر بودند که ترک دو موتورسیکلت به سفره‌خانه آمده و پس از تخریب و آتش‌سوزی از محل متواری شدند. متهمان سابقه‌دار پیش از این هم با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده بودند. متهمان ساعاتی بعداز حادثه بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها سلاح سرد کشف و موتورسیکلت‌های‌شان توقیف شد.
مردی که در اینستاگرام برای ماساژ درمانی خانم‌ها تبلیغ می‌کرد‌، بازداشت شد. کارشناسان پلیس فتای خراسان جنوبی‌، هنگام رصد و بررسی درصفحات ‌اینستاگرام، صفحه پسر جوانی را مشاهده کردند که به تبلیغ ماساژ برای خانم‌ها اقدام می کرد‌. در جریان تحقیقات معلوم شد او دارای چند صفحه در شبکه‌های اجتماعی بوده که با ارائه اطلاعات دروغین در حوزه ماساژ در پی رسیدن به اهداف غیراخلاقی خود است. او تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد واعتراف کرد این صفحه را برای سوء‌استفاده و رسیدن به مقاصد خلاف عفت و اخلاق ایجاد کرده و هیچ مدرکی برای ماساژ ندارد.
تصادف خودروی پژو با خودروی جمع‌آوری نخاله در بزرگراه بابایی یک  کشته و یک مصدوم برجای گذاشت. این حادثه در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید بابایی، مقابل شهرک شهید بهشتی رخ داد و نیروهای آتش‌نشانی در محل حاضر شدند. پژو 206 دوسرنشین داشت که به دلایلی نامشخص با یک خاور که نخاله حمل می‌کرد تصادف کرد و بعد از خروج از مسیر اصلی با گاردریل‌های کناری این بزرگراه برخورد کرد و واژگون شد .آتش‌نشانان بعد از حضور در محل، زن 20‌ساله و مرد 24‌ساله مصدوم را از خودروی پژو بیرون آوردند اما زن جوان به دلیل شدت صدمات فوت کرد و مرد مصدوم راهی بیمارستان شد.
دو نفر که به ارتفاعات کوه‌سرخ شیراز رفته بودند به پایین سقوط کرده و فوت شدند. وقوع این حادثه به ماموران کلانتری 27 گلستان در استان فارس گزارش شد. همزمان با حضور ماموران در محل حادثه که ارتفاعات کوه‌سرخ شیراز بود، معلوم شد یک گروه پنج‌نفره برای تفریح و کوهنوردی به آن مکان اعزام شده بود که دو نفر از آنها که زنی ۴۱ ساله و مردی ۳۴ ساله بودند از کوه به پایین سقوط کرده و فوت شدند.