حکم مرگ برای قاتل نوعروس

حکم مرگ برای قاتل نوعروس

مرد افغان که 13سال قبل سر نوعروس خود را بریده بود، با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اسفند86 با کشف جسد خونین یک زن در جاده قم آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد، گلوی او بریده شده و جسد متعلق به زنی است به نام مریم 27ساله که از شمال کشور به تهران آمده و به‌تازگی صیغه یک مرد افغان به نام نعیم شده بود.
با کشف این سرنخ تحقیقات برای دستگیری نعیم آغاز شد اما ردی از او به‌دست نیامد تا این‌که بعد از 13سال زنی با مراجعه به پلیس گفت: داماد به نام نعیم 13سال قبل همسر صیغه‌ای خود به نام مریم را کشته و حالا دختر مرا تهدید به قتل می‌کند.
ماموران بلافاصله نعیم 50ساله را در پاکدشت دستگیر کردند که او به قتل اعتراف کرد و پرونده‌اش برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
در جلسه دادگاه، اولیای‌دم درخواست قصاص قاتل را مطرح کردند و متهم هم در دفاع از خود گفت: مریم به‌تنهایی زندگی می‌کرد و من عاشق او شده بودم. او را به عقدموقت خود درآوردم اما بعد از مدتی متوجه ارتباط او با مرد دیگری شدم. او را به بهانه تفریح به جاده تهران -قم برده و به خاطر خیانتی که کرده بود، گلویش را بریدم. بعد از قتل به افغانستان گریختم و 13سال بعد به ایران بازگشته و با زنی به نام آرزو ازدواج کردم. او سرناسازگاری گذاشته بود و تهدیدش کردم او را مثل مریم به قتل می‌رسانم که مادر زنم مرا لو داد. من قصد کشتن همسر دومم را نداشتم و فقط می‌خواستم او را بترسانم.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شورشده و نعیم را به قصاص محکوم کردند.