فداکاری تکنیسین اورژانس  برای نجات زن باردار

فداکاری تکنیسین اورژانس برای نجات زن باردار


این روزها چهره خوب فضای مجازی شده است. فیلم 30ثانیه‌ای او برای کمک به زن باردار در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و همه از فداکاری این امدادگر اورژانس می‌گویند. در این فیلم، زن بارداری برای سوار شدن به بالگرد با مشکل روبه‌رو شده و مامور فداکار خم می‌شود تا این زن روی کمر او برود و سوار بالگرد شود.
صادق حیدرزاده، 38ساله امدادگر فداکار اورژانس است که 14سال سابقه فعالیت در اورژانس دارد. او درباره این فیلم به ایسنا گفت: این کلیپ مربوط به ماموریت برای نجات مادر باردار در روستای بورک منطقه محروم سیلاب کلوار است. وی که رئیس اورژانس هوایی یاسوج است، افزود: دوشنبه 13بهمن وقتی به منطقه رسیدیم به علت کوهستانی بودن آنجا امکان نشستن بالگرد اورژانس وجود نداشت. به خاطر ارتفاع بالگرد از زمین، وقتی سوار شدن برای مادر باردار سخت و دشوار بود، نشستم تا این مادر باردار از روی کمرم بالا برود.
وی بیان کرد: سریع او را به زایشگاه بیمارستان امام سجاد منتقل کردیم و تحویل کادر درمان دادیم که البته حالش مساعد است.
حیدری‌زاده خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به علت پراکندگی، کوهستانی و صعب‌العبور بودن، یکی از استان‌های پر ماموریت هوایی کشور است. اورژانس هوایی این استان متاسفانه پایگاه و آشیانه ندارد که از مسؤولان کشوری و استانی انتظار داریم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.