برنامه‌های  شبکه مستند

برنامه‌های شبکه مستند

نام مستند: چجوری
تهیه کننده: محمدعلی عمرانی
زمان پخش: 30 اسفند/ ساعت 17 و 30 دقیقه
توضیحات: این مستند به آموزش مهارت‌های مختلف زندگی می‌پردازد تا مخاطبان را برای انتخاب درست آماده کند.
نام مستند: نجات خودرو
زمان پخش:30 اسفند/ ساعت 20
توضیحات:در این مجموعه تیم و فاز که از نزدیک با متخصصان تعمیر خودرو کار می‌کنند به نوسازی خودروهای کلاسیک از سراسر اروپا کمک می‌کنند. صاحبان ماشین‌ها که بدون اطلاع و توسط نزدیکان خود نامزد می‌شوند کسانی هستند که به دلایلی مانند ناتوانی جسمی ناشی از حادثه یا بیماری یا مشکلات مالی نتوانسته‌اند خودروی محبوب خود را تعمیر و قابل استفاده کنند. این اشخاص تا زمان تحویل کاملاً بی‌اطلاع حفظ می‌شوند تا در محلی عمومی و عادی لحظه‌ای غافلگیرکننده برایشان ایجاد کنند.

نام مستند: آخرین پایکوبی
کارگردان: جیسون ههیر
زمان پخش: 30 اسفند/ ساعت 16
توضیحات: این مستند به تیم بسکتبال رویایی شیکاگو بولز در دهه 1990 با تمرکز بر فصل 1998-1997 که آخرین فصل حضور جردن در این تیم بود پرداخته است. در این سریال فیل جکسون، مایکل جردن، استیو کر، اسکاتی پیپن، بیل ونینگتن به هنرمندی پرداخته‌اند.
شبکه مستند برای این ایام سری جدید مجموعه رخ با محوریت پرتره‌ای از بازیگران سینما و تلویزیون ایران هم ساعت 21 پخش می‌کند. مستند تاج زاگرس به کارگردانی یاسر طالبی با موضوع طبیعت و گردشگری آذربایجان غربی از 30 اسفند ساعت 22، مستند طبیعت وحشی به کارگردانی مهدی چلانی از 30 اسفند ساعت 19، مجموعه مستند «عروس ایران» از 30 اسفند هر روز ساعت 17 با موضوع آیین‌ها و سنت‌های مرتبط با عروسی میان اقوام در نقاط مختلف کشور پخش می‌شود.
گروه تامین و پخش شبکه مستند هم برنامه‌های جذابی را برای پخش در نوروز 1400 آماده کرده که از آنها می‌توان به مجموعه مستندهای «همه یا هیچ: تاتنهام»، «یک سیاره بی‌نقص»، «جاسوسی در حیات وحش» و رئالیتی‌شوی خانوادگی «خانه ما» اشاره کرد. مجموعه یک سیاره بی‌نقص که دیوید اتنبرو گوینده آن است، به سیاره زمین با ساختاری کاملا متناسب با موجودیت انسان پرداخته شده و هر شب ساعت 23 پخش می‌شود. سرزمین سحرآمیز استرالیا هم با محوریت شگفتی‌های مناظر و حیات وحش استرالیا از 12 تا 14 فروردین ساعت 23 پخش می‌شود. جاسوی در حیات وحش هم به مطالعه رفتار حیوانات می‌پردازد. اوکاوانگو رودخانه رویاها» هم مستندی است که روایت جذابی از دلتای اوکاوانگو برای‌مان بازگو می‌کند.
فصل دهم مستند مسابقه «خانه ما» که مهر امسال و در شرایط ویژه کرونایی در قزوین تصویربرداری شد، با رقابت جذاب سه خانواده قزوینی، زمستان امسال روی آنتن خواهد رفت. این مستند هم از سوم فروردین هر روز ساعت 18 پخش می‌شود.