کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

واژگونی سواری پژو پارس در بلوار هجرت تهران به مصدومیت پنج نفر منجر شد. این حادثه صبح دیروز در بلوار هجرت، مقابل بیمارستان بعثت پایتخت رخ داد و نیروهای امدادی اورژانس و آتش‌نشانی را به آنجا کشاند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد خودرو منحرف شده و پس از برخورد با جدول‌های حاشیه مسیر و ورود به پیاده‌رو واژگون شده‌است. پنج مرد جوان در این خودرو مصدوم شده بودند که آتش‌نشانان آنها را نجات داده و از خودرو بیرون آوردند. پلیس ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه را علت این حادثه اعلام کرد.
عامل شرارت‌های سریالی در شهرستان چابهار که تحت تعقیب پلیس بود، بازداشت شد. گزارش‌های مردمی در دستور‌کار پلیس سیستان و بلوچستان قرار گرفت که فردی مسلح در شهرستان چابهار اقدام به ایجاد ناامنی، رعب و وحشت عمومی و قدرت‌نمایی با سلاح گرم، زورگیری، راه‌اندازی نزاع‌های دسته‌جمعی و عربده‌کشی می‌کند و اقدامات وی امنیت را از مردم سلب کرده‌است. متهم تحت تعقیب بود تا این‌که رد او در شهرستان چابهار به‌دست آمد و بازداشت شد. در بازرسی از مخفیگاه این شرور، یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.
روز طبیعت در قاینات به غرق‌شدگی و سقوط مرگبار سه نفر منجر شد.
در حادثه اول دو نوجوان ۱۰ ساله شهر نیمبلوک با عبور از فنس‌های اطراف استخر کشاورزی به داخل استخر پر از آب رفتند که به‌دلیل بلد نبودن شنا غرق شدند.
همچنین سه نفر که برای نجات این افراد به درون استخر رفته بودند، مصدوم شدند.
 این در حالی بود که در ارتفاعات ۱۵ کیلومتری شرق قاین دو نوجوان ۱۷ ساله به کوهنوردی رفتند که یکی از آنها با سقوط از ارتفاع ۱۵۰ متری فوت کرد و دیگر ی به کمک تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر قاینات نجات یافت.
مردی بر اثر سقوط از آبشار روستای خسبان فوت کرد. این مرد ۴۵ ساله به آبشار شله‌بن روستای خسبان شهرستان طالقان رفته بود که دچار حادثه شده و در آنجا فوت کرد.
گوشی‌قاپ حرفه‌ای برای شانزدهمین بار بازداشت و روانه زندان شد. چندی پیش ماموران کلانتری ستارخان در جریان وقوع گوشی‌قاپی قرار گرفتند. با تحقیق از شاکی معلوم شد که سارقان موتورسوار در خیابان گوشی او را قاپیده و متواری شدند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا رد یکی از سارقان که دزد سابقه‌داری بود را یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او سابقه سرقت موتورسیکلت و گوشی‌قاپی داشته است و 15 بار روانه زندان شده است. پاتوق‌های او زیر‌نظر گرفته و بازداشت شد. او که برای شانزدهمین بار بازداشت شده بود، در جریان تحقیقات به همدستی یکی از دوستانش در اجرای نقشه سرقت 12گوشی سرقتی اعتراف کرد و همدستش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
جسد مرد جوان در ارتفاعات روستای گنجه‌ای در روز طبیعت کشف شد. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که این مرد 26 ساله از هشتم فروردین امسال از خانه خارج و ناپدید شده‌است. از همان زمان پلیس در جست‌و‌جوی او بود تا این‌که از طریق یک گردشگر جسد وی را در ارتفاعات روستای گنجه‌ای یاسوج کشف کردند. پلیس در تلاش برای رازگشایی از علت مرگ اوست.
قاتل فراری که تحت تعقیب پلیس بود در جریان درگیری با ماموران به هلاکت رسید.
 ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ امام جواد‌(ع) زهکلوت در حوزه شهرستان رودبار جنوب متوجه فعالیت مجرمانه چهار نفر از اشرار مسلح شدند. رفت و آمد آنها را زیرنظر گرفتند تا این‌که رد متهمان را یافتند. ماموران به تعقیب و گریز اشرار فراری پرداختند اما آنها به محض مشاهده پلیس به سمت محورهای فرعی فرار کردند و به سمت ماموران آتش گشودند. این در حالی بود که ماموران به سمت مهاجمان تیراندازی کردند. در این عملیات یک شرور و قاتل فراری که سابقه قتل جوان ۳۰ ساله‌ای را در شهرستان کهنوج در پرونده‌اش داشت در میان مهاجمان فراری بود که در تیراندازی پلیس به هلاکت رسید و سه شرور دیگر که همدستان وی بودند، بازداشت شده که دو نفر از آنها در تیراندازی پلیس زخمی شدند. دو خودروی متهمان توقیف و دو قبضه سلاح جنگی با ۹۲ فشنگ جنگی و هفت خشاب در این عملیات از آنها کشف شد.