اینتر در مسیر قهرمانی

اینتر در مسیر قهرمانی

بعد از حدود دو هفته تعطیلی لیگ‌های اروپایی به دلیل فیفا‌دی، بازی‌های مهمی در لیگ‌های معتبر قاره سبز برگزار شد. در لیگ‌برتر انگلیس و سری A ایتالیا، من‌سیتی و اینتر با شکست دادن رقبای خود، گام مهمی به سمت قهرمانی این فصل برداشتند. در ادامه به چند آمار و ارقام باقی‌مانده از بازی‌های مهم این هفته نگاه می‌اندازیم:

۷
کریم بنزما در حال سپری کردن بهترین دوران خود در رئال‌مادرید است. در شب پیروزی 2 بر صفر رئال مقابل ایبار، بنزما باز هم گلزنی کرد تا به آمار فوق‌العاده
9 گل در 7 بازی متوالی برسد.


۹
لیورپول آرسنال را 3 بر صفر شکست داد تا بعد از مدت‌ها بتواند یک بازی را پر گل ببرد.
نکته جالب این بازی این بود که محمد صلاح بار دیگر ثابت کرد گربه سیاه توپچی‌های لندن است. او زننده یکی از گل‌های تیم کلوپ بود تا به این ترتیب در 9 بازی اخیرش مقابل این تیم در 9 گل تاثیر مستقیم داشته باشد (7 گل و دو پاس گل).

۹
اینتر ، بازی این هفته‌اش مقابل بولونیا را باز هم با پیروزی پشت سر گذاشت. این اولین‌بار از سال 2007 است که نراتزوری می‌تواند در 9 بازی پیاپی در سری A به پیروزی برسد. البته رکورد پیروزی‌های مداوم در سری A هم در اختیار اینتر با 17 برد پشت سر هم است.

۲۸
منچسترسیتی بازی خود مقابل لستر رده چهارمی را با نتیجه 2 بر صفر به پایان رساند تا فاصله‌اش با تیم دوم بیشتر شود. در بین پنج لیگ معتبر اروپایی سیتیزن‌ها از لحاظ ثبت کلین‌‌شیت و گل خورده، رکورد‌دار هستند به طوری که در تمام رقابت‌ها 26 گل خورده‌اند و 28 کلین‌شین هم ثبت کرده‌اند.


۳۴
در بازی فینال جام‌حذفی اسپانیا، رئال سوسیه‌داد توانست با یک گل و از روی نقطه پنالی اتلتیک بیلبائو را شکست دهد. این تیم بعد از 34 سال توانست به قهرمانی در کوپا دل‌ری
 برسد. از طرف دیگر، سوسیه‌داد اولین تیم اسپانیایی است که با ضربه پنالتی در جریان بازی توانسته قهرمان کوپا دل‌ری شود.


۳۰۰
بازی من‌سیتی و لستر در واقع سیصدمین بازی جیمی واردی برای روباه‌ها بود. او در این تعداد بازی توانسته 135 گل برای تیمش بزند.