سامانه رادار خیابانی برای نجات جان عابران پیاده

سامانه رادار خیابانی برای نجات جان عابران پیاده


امروزه بسیاری از خودروها به سامانه‌های راداری شناسایی عابران پیاده مجهز شده‌اند اما این سیستم‌ها نقاط کور هم دارند. یک فناوری جدید راداری مشکل مذکور را برطرف می‌کند. به گزارش فارس و به نقل از نیواطلس، سامانه یادشده با همکاری سه گروه تحقیقاتی در آلمان طراحی‌شده و مجهز به حسگرهای راداری جدید میمو است که باید در نقاط شلوغی مانند ایستگاه‌های اتوبوس، اطراف مدارس و خطوط عابرپیاده نصب شوند تا همه خودروها بتوانند از آن استفاده کنند.
هر یک از این رادارها می‌توانند در هر ثانیه یک منطقه را صدبار اسکن کنند. هر حسگر به کار گرفته‌شده در قالب این سیستم می‌تواند علاوه بر شناسایی افراد، سرعت و مسیر حرکت آنها را نیز مشخص کند. سپس پیام هشداری از طریق این حسگرها ارسال می‌شود که در خودروهای مختلف به‌صورت صوتی یا بصری قابل دریافت است.
سیستم یادشده را می‌توان طوری طراحی کرد که ترمز خودرو را به‌طور خودکار فعال کند یا فقط به رانندگان هشدار دهد. باتوجه به این‌که در سیستم یادشده از دوربین استفاده نمی‌شود، حریم شخصی افراد به‌خطر نمی‌افتد. استفاده آزمایشی از دو رادار به این شیوه موجب شناسایی هشت فرد در حال حرکت شده است.