با بیمه مرکوری نگران تصادف در سفر نباش

بیمه کوتاه‎مدت سفر و قیمت‎گذاری هوشمند بیمه را با محصول «مرکوری» شرکت ایده‎های هوشمند هرمس شریف تجربه کنید

با بیمه مرکوری نگران تصادف در سفر نباش

اضطراب تصادف در سفر یا حادثه‌های مختلفی که ممکن است برای خودرو درست زمانی که عجله داریم رخ بدهد همیشه از مسائلی است که حسابی ذهن ما را درگیر می‌کند. داشتن بیمه‌نامه معتبر برای بدنه خودرو می‌تواند تا حدودی خیالمان را راحت کند. اما در دنیای مدرن که همه چیز در حال شتاب گرفتن است انتظار برای اعزام کارشناس‌های بیمه در صحنه حادثه و مدت زمانی که برای بررسی طول می کشد می‎تواند حسابی زمان‌بر و دردسرساز شود. خدمات بیمه از حوزه‎هایی است که با رسوخ فناوری‌های مدرن حسابی متحول شده است. حالا دیگر لازم نیست منتظر کارشناسان بیمه باشید و روند طولانی بررسی خسارت‌ها را به شکل حضوری طی کنید. حامد کاظمی، مدیرعامل شرکت ایده‎های هوشمند هرمس شریف می‎گوید: «اولین بار وقتی در حال رانندگی در بزرگراه تهران -کرج بودم با دیدن تابلوهای بزرگ تبلیغاتی که آگهی‌های مختلفی هم داشتند به این فکر افتادم که چرا نباید افراد وقتی در جاده هستند تبلیغاتی مرتبط با چیزهایی که در آن مسیر مورد نیازشان است را ببینند. مثلا شماره تماسی را ببینند که با ارسال یک عدد به آن شماره برای همان مسیر خودرویشان را بیمه کنند. از آن روز درباره خدمات بیمه بدنه خودرو و فناوری‎های مرتبط با آن تحقیق کردیم. تلاشمان بر این بود خدماتی که در کشورهای دیگر رایج شده و بسیار کاربردی است را در ایران راه‌اندازی کنیم. به این ترتیب بعد از مدتی تحقیق و توسعه، محصول اصلی شرکت را در سال 97 با نام بیمه بدنه هوشمند مرکوری به بازار عرضه کردیم که تاییدیه بیمه مرکزی را هم دارد و در دوران شیوع کرونا بیمه مرکزی برای خرید آنلاین، بیمه مرکوری را پیشنهاد کرده است.

خدمات بیمه کوتاه‎مدت روزانه و ساعتی
یکی از ویژگی‌های مهم بیمه بدنه مرکوری این است که اگر فردی بخواهد مثلا برای ماموریت کاری یا سفرنوروزی در بازه زمانی کوتاه به سمت مقصدی حرکت کند می‌تواند تنها برای همان یک روز خودرویش را بیمه کند. هزینه صدور بیمه‌های روزانه بسیار کم بوده و تقریبا معادل مبلغ طرح ترافیک است. این طرح برای یک تا 365 روز قابل اجرا است.
دقت بالای الگوریتم‎های ضدتقلب
مدیرعامل شرکت ایده‎های هوشمند هرمس شریف می‌گوید: «بعد از چند سال تحقیق و بررسی و طراحی سیستمی که بدون اشکال کار کند آن قدر از فرآیند کارمان اطمینان داریم که از افراد استفاده‌کننده و شرکت‌های بیمه خواستیم در ارسال عکس‌های سانحه و تصادف اگر بتوانند حتی یک بار تقلب کنند جبران خسارت کرده یا مدتی رایگان برایشان کار کنیم. در واقع طراحی الگوریتم‎های ضدتقلب و با دقت بالای ما باعث شده بتوانیم اعتماد شرکت‎ها و افراد را جلب کنیم.
اعتماد؛ لازمه پیشرفت و رواج فناوری  بیمه هوشمند
به گفته کاظمی، یکی از معضلات اساسی این شرکت در فرآیند کار جلب اعتماد شرکت‌های بیمه بوده است، در حالی که استفاده از فناوری بیمه هوشمند در جهان رواج پیدا کرده و کاربری ساده و دقیقی دارد. وی تصریح می‌کند: «در کشور ما هنوز هم تردید زیادی درباره عملکرد این سامانه وجود دارد. از آنجا که غالبا شرکت‎های بیمه سنتی کار می‌کنند، در برابر تغییرات مقاومت دارندو دیرتر به این فناوری اعتماد می‌کنند.

چطور‎ از خدمات بیمه کوتاه‌مدت مرکوری استفاده کنیم؟
برای استفاده از خدمات مرکوری، اپلیکیشن را نصب و از طریق سایت، مبدا و مقصد را انتخاب کنید. سپس تعداد روزی که سفر طول می‎کشد را تعیین ‌کنید. در نهایت بیمه‌نامه و هزینه برایتان نمایش داده می‌شود. پس از آن از خودرویتان تعدادی عکس و یک ویدئو یک دقیقه‌ای تهیه کنید تا در مدت 20 دقیقه اگر مشکل خاصی نباشد بیمه‌نامه را دریافت کنید. راهنمای کامل همه این مراحل در سایت مرکوری آمده است. در حین سفر اگر برای خودرو اتفاقی بیفتد و سانحه‎ای رخ دهد، این امکان را دارید که با تهیه عکس از خودرو و ارسال آن برای کارشناس بیمه در سایت، بدون آن که نیاز باشد تا کارشناس به محل سانحه یا تصادف اعزام شود مراحل بررسی را طی کنید. البته روند پیگیری‌ها و کارشناسی‎های شرکت‌های بیمه اندکی با هم متفاوت است که آن هم به طور کامل در سایت شرح داده شده است. مرکوری تلاش می‌کند روند اجرای امور را با دقت تحت نظر داشته و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا افراد سریع‎تر به نتیجه برسند. این مسأله کمک می‌کند زمان کمتری از کاربران گرفته شود و همه کارها آنلاین و بدون مشکل پیش برود.