سكته موشكی صهیونیست‌ها

انفجار مهیب در یك كارخانه امنیتی حساس در مركز فلسطین اشغالی باعث سردرگمی مقامات این رژیم شده است

سكته موشكی صهیونیست‌ها

كابینه رژیم صهیونیستی در شوك سختی به‌سر می‌برد! وقوع انفجار اخیر در یكی از كارخانه‌های سری و استراتژیك این رژیم، تبدیل به یك معمای امنیتی در تل‌آویو شده است. این حادثه، چند روز پس از اقدام رژیم اشغالگر قدس درخصوص خرابكاری در نطنز رخ داده است. حالا روزنامه صهیونیستی هاآرتص از وقوع انفجار در یك كارخانه تولید اقلام دفاعی در سرزمین‌های اشغالی خبر داده است. هنوز منابع صهیونیستی اخباری درخصوص تلفات واقعی این انفجار مخابره نكرده‌اند. مطابق ادعای روزنامه هاآرتص، به نظر می‌رسد این انفجار حین انجام یك آزمایش معمول در كارخانه پیشرفته تولید اسلحه روی داده است.

براساس این گزارش، یك انفجار قدرتمند در یك كارخانه حساس دفاعی، در زمان انجام یك آزمایش در مركز اسرائیل رخ داد. تاكنون گزارشی درباره تلفات جانی ناشی از این حادثه اعلام نشده است. این انفجار حین انجام یك آزمایش معمول در كارخانه تومر Tomer روی داد كه تسلیحات پیشرفته تولید می‌كند و انواع مختلفی از موشك‌ها را در خود جای داده است. افراد محلی اعلام كردند صدای وقوع یك انفجار را شنیده‌ و یك ابر قارچی‌شكل را مشاهده كرده‌اند، برخی از آنها نیز از این صحنه فیلم گرفته‌اند. ممكن است مقامات خسارت جانبی ناشی از انجام این آزمایش كه منجر به انفجار شده است را دست‌كم گرفته باشند.  مقامات كارخانه تومر در واكنش به خبر‌های مربوط به وقوع این انفجار اعلام كردند: «این یك آزمایش كنترل‌شده بود و این موضوع مشمول هیچ‌گونه شرایط خاصی نمی‌شود.» دفاتر كارخانه تومر در مجاورت مناطق مسکونی رمله، در مركز رژیم صهیونیستی واقع شده‌اند. این شركت موشك‌هایی را برای استفاده توسط رژیم صهیونیستی و دیگر سامانه‌های نظامی تولید می‌كند. آنها همچنین سامانه موشكی بالستیك ارو چهار اسرائیل را تولید كرده‌اند. مقامات ارشد دفاعی این رژیم در حال بررسی این موضوع هستند كه چه اشتباهی رخ داده است و آیا دستورالعمل‌ها رعایت شده‌اند یا خیر. ادی كوهن، روزنامه‌نگار مشهور صهیونیست نیز در صفحه كاربری خود در توییتر ویدئویی را از انفجار در یك مركز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی منتشر كرد و نوشت: انفجاری مبهم در شمال اسرائیل!
 افزایش ضریب آسیب‌پذیری موشكی صهیونیست‌ها
در این میان، باید به افزایش ضریب آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در حوزه‌های موشكی و منطقه‌ای اشاره كرد. انفجار در كارخانه سری تولید موشك در سرزمین‌های اشغالی، از یك سو نشان‌دهنده ضعف اطلاعاتی و امنیتی تل‌آویو می‌باشد.
از سوی دیگر، چنانچه مقامات رژیم صهیونیستی بارها طی ماه‌های اخیر اذعان كرده‌اند، توان موشكی این رژیم در منطقه كاهش یافته و سامانه‌های دفاعی در سرزمین‌های اشغالی نیز در جریان نبردهای مختلف با اضلاع جبهه مقاومت، مانند حماس و حزب‌ا... لبنان، عملكرد ناقص و ضعیفی داشته‌اند.  چندی پیش مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم درخصوص كاهش توان نظامی و موشكی تل‌آویو هشدار دادند. بنی گانتز تاكید كرده بود كه اگر تقابل یا جنگی بخواهد در منطقه صورت گیرد، رژیم صهیونیستی به لحاظ نظامی با خسارات سنگینی مواجه خواهد بود.  حتی اوری گوردین، فرمانده جبهه داخلی ارتش این رژیم نیز به قدرت موشكی جنبش مقاومت حزب‌ا... لبنان اذعان كرد. گوردین طی سخنرانی در كنفرانس سالانه نشریه عبری‌زبان «بِ'شِوع» در قدس اشغالی گفت اگر در آینده جنگی با حزب‌ا... دربگیرد، روزانه 2000 فروند موشك و راكت به اسرائیل شلیك خواهد شد.
وی با بیان این‌كه شلیك آن حجم از موشك و راكت توانمندی‌های نظامی و مدنی اسرائیل را به چالش بزرگی می‌كشد، ارزیابی كرد كه حزب‌ا... در حال حاضر زرادخانه‌ای متشكل از حدود ۱۵۰ هزار موشك و راكت در اختیار دارد كه می‌تواند با آنها تمام مناطق فلسطین اشغالی و زیرساخت‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را هدف بگیرد.


دوران بزن در روی صهیونیست‌ها تمام شده است
عدنان منصور، وزیر امورخارجه سابق لبنان درخصوص اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی به روزنامه جام‌جم گفت: «دورانی كه صهیونیست‌ها تصور می‌كردند موازنه قدرت در منطقه به سود آنهاست و می‌توانند هرگونه اقدامی را بدون درنظر گرفتن عواقب و تبعات آن صورت دهند، به پایان رسیده است.  این حقیقتی است كه امروز همگان، حتی مقامات رژیم اشغالگر قدس نسبت به آن آگاه هستند. نتانیاهو و مقامات رژیم صهیونیستی نمی‌توانند نتایج هرگونه عملیات نظامی را تضمین كنند. حتی گزارش‌هایی كه از سوی برخی موسسات و اتاق‌های فكر صهیونیستی درخصوص افزایش قدرت نظامی صهیونیست‌ها منتشر می‌شود، در عرصه واقعیت نمودی ندارند. وزیر خارجه سابق لبنان تاكید كرد: جنگ تابستان سال 2006 میلادی، نقطه عطفی در معادلات منطقه بود و آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند. اكنون، این آسیب‌پذیری نسبت به قبل نیز بیشتر شده است. بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی در حقیقت از آغاز هر درگیری و جنگی در منطقه هراسان هستند، زیرا به‌وضوح می‌دانند كه تل‌آویو قدرت مقابله با وضعیت بحرانی را نخواهد داشت.