انفجار تکان‌دهنده در کویته

انفجار تکان‌دهنده در کویته


در حمله انتحاری به هتل محل اقامت سفیر چین در کویته پاکستان، پنج نفر کشته و دست‌کم ۱۲نفر زخمی شده‌اند. به گفته وزیر کشور پاکستان در این حمله بیش از ۶۰کیلوگرم مواد منفجره به‌کار رفته است.
به گزارش دویچه‌وله، آمار قربانیان انفجار بمب در یک هتل مجلل در کویته پاکستان افزایش یافته و به پنج نفر رسیده است. واحد مبارزه با تروریسم وزارت کشور پاکستان در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه، دوم اردیبهشت (۲۲ آوریل) منتشر شد، تایید کرد حمله به هتل سرنا بمبگذاری انتحاری بوده است. بر اساس این بیانیه، خودروی بمبگذاری‌شده در پارکینگ هتل سرنا منفجر شده و پنج نفر را کشته و دست‌کم ۱۲نفر را زخمی کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه تحریک‌طالبان پاکستان، مسؤولیت این حمله را به‌عهده گرفته‌اند. هتل سرنا در حال حاضر میزبان سفیر چین در پاکستان است. در بیانیه گروه تحریک‌طلبان پاکستان هدف اصلی حمله، نه سفیر چین بلکه مقامات امنیتی پاکستان خوانده شده است. شیخ رشید احمد، وزیر کشور پاکستان گفت سفیر چین در زمان حمله در کویته بوده اما در هتل حضور نداشته و از سلامت کامل برخوردار است. به گفته او، در این عملیات انتحاری بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم مواد منفجره استفاده شده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم‌کردن این حمله، همدردی دولت چین با قربانیان و بازماندگان این حادثه را ابراز کرد. عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان بمبگذاری در هتل سرنا را یک حمله تروریستی ناجوانمردانه توصیف کرد. او در پیامی توییتری نوشت، ملت پاکستان در شکست‌دادن تروریسم فداکاری‌های زیادی کرده است و ما اجازه نمی‌دهیم این آفت دوباره احیا شود.