همسر قاتل، راز جنایت 12ساله را فاش کرد

همسر قاتل، راز جنایت 12ساله را فاش کرد

متهم در حالی به قصاص محکوم شده که اولیای‌دم برای اجرای حکم، اقدامی نمی‌کنند.
مرد اعدامی که راز جنایتش بعد از 12 سال توسط همسرش فاش شده بود با ارسال نامه‌ای به دادگاه کیفری درخواست کرد وضعیتش در زندان مشخص شود. اولیای‌دم هفت سال بعد از افشای قتل برای اجرای حکم یا قصاص اقدامی نکرده‌اند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، راز این جنایت از هفت سال قبل و با گزارش همسر قاتل فاش شد. او به ماموران گفت: شوهرم به نام رضا، 12سال قبل دوستش به نام سعید را کشت. او در این سال‌ها مرا تهدید کرده بود که از ماجرا چیزی به کسی نگویم و من هم سکوت کردم اما تصمیم گرفتم راز قتل را فاش کنم.
ماموران سپس رضا را دستگیر کردند که او منکر قتل شد اما دختر وی در تحقیقات گفت: پدرم وقتی عصبانی می‌شد می‌گفت دو نفر را کشته و باز هم می‌تواند مرتکب قتل شود. ما فقط از ماجرای قتل سعید خبر داشتیم.
رضا در جریان تحقیقات سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: سعید به همسرم نظر داشت به همین دلیل او را کشتم. نفر دوم شهروز بود که من او را نکشتم و سعید او را کشت.
رضا در ادامه ادعای جدیدی را مطرح کرد و گفت: همسرم سعید را به خانه‌مان کشاند و او را کشت. این ادعا در تحقیقات پلیس رد شد و ماموران دریافتند که همسر رضا در قتل نقشی نداشته است.
سرانجام پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه113 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و اولیای‌دم دو مقتول خواستار مجازات قاتل شدند. رضا هم وقتی در جایگاه قرار گرفت در دفاع از خود گفت: در قتل شهروز نقشی نداشتم. یک روز همراه سعید و شهروز به جاده جاجرود رفتیم. من در ماشین خواب بودم و با سروصدا از خواب بیدار شدم و دیدم سعید روی شهروز بنزین ریخت و او را آتش زد. خواستم به شهروز کمک کنم اما سعید مانعم شد و تهدید کرد اگر بخواهم کمک کنم مرا هم به قتل می‌رساند. بعد از هفت سال از این ماجرا متوجه شدم که سعید به همسرم نظر دارد. او می‌دانست من غیرتی هستم. او را به محل خلوتی برده و با چاقو کشتم بعد هم جسدش را داخل چاهی انداختم.
پس از رسیدگی به پرونده، قضات با توجه به این‌که مدرکی درباره قتل شهروز وجود نداشت او را از اتهام قتل شهروز تبرئه اما درباره قتل سعید به قصاص محکوم کردند.
با تائید حکم، رضا پای چوبه‌دار رفت که اولیای‌دم وقتی درخواست او را برای بخشش دیدند، قبول کردند دربرابر مبلغی و دریافت مدارکی که از مغازه پدرشان سرقت شده، رضایت دهند.
رضا پول را تهیه کرد و به اولیای‌دم داد اما درباره مدارک مدعی شد از آنها بی‌اطلاع است. با این حال اولیای‌دم دیگر پیگیر پرونده نشدند و هفت‌سال بعد از دستگیری، رضا با ارسال نامه‌ای به دادگاه خواستار رسیدگی به پرونده‌اش شد تا تعیین تکلیف شود.
این درخواست قرار است به‌زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شود.