«ماهِ ماه» روایتگر قصه قهرمانان سلامت کشور است

«ماهِ ماه» روایتگر قصه قهرمانان سلامت کشور است


سیدمحمدحسین پورفاضلی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «ماهِ ماه» که در ایام ماه رمضان هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه سلامت سیما می‌رود، این برنامه را روایتگر قصه قهرمانان سلامت کشور عنوان کرد.
محمدحسین پورفاضلی، تهیه‌کننده برنامه ماهِ ماه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم درباره ایده برگزاری این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سلامت سیما گفت: برنامه ماهِ ماه با مشارکت مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شبکه سلامت تولید شده است. هدف از تولید این برنامه این است که فضای متفاوتی را برای مخاطبان نسبت به دیگر برنامه‌های تلویزیونی در ایام کرونا ایجاد کنیم. سوژه‌هایی که انتخاب شده‌اند همگی با موضوع سلامت مرتبط هستند و مهمانان برنامه عموما کادر درمان و بیمارانی هستند که بهبود یافته‌اند. بیمارانی که در زندگی‌شان معجزه‌ای رخ‌داده‌است و به زندگی عادی خود بازگشته‌اند. سعی شده است که با فضای امیدبخشی در برنامه این لحظات برای مخاطبان به‌خوبی به تصویر کشیده شود. ماهِ ماه سعی دارد در قالب همیشگی که در ایام ماه مبارک رمضان در تلویزیون شاهد آن هستیم با سوژه‌های متفاوت و از زاویه جدید که تا به حال به آن پرداخته نشده است، روایتگر قصه قهرمانان سلامت کشور باشد؛ قهرمانانی که این روزها با کرونا می‌جنگند؛ اما ماهِ ماه به ما یادآوری می‌کند که همه چیز کرونا نیست و این ویروس شاید بخشی از قصه عجیب روایتگران سلامت است.
وی در ادامه به طراحی دکور برنامه اشاره کرد و گفت: بابک عابدی، طراح دکور برنامه است و طراحی آن حدود یک‌ماه‌ونیم به طول انجامیده است. در طراحی آن از المان‌هایی چون نور و رنگ استفاده شده و دور تا دور آن با اسماءالحسنی پوشیده شده است. سقف آن نیز آسمان مجازی است که نمایانگر ماهِ ماه است. از لحاظ بصری نیز سعی شده است که برنامه از فضای غم و اندوه دور باشد و اولین چیزی را که به مخاطب القا می‌کند آرامش باشد.
وی همچنین به چالش‌های برگزاری برنامه اشاره کرد و گفت: به دلیل آن‌که این برنامه خارج از سازمان صداوسیما تهیه و تولید می‌شود، یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است تا زمانی که برنامه روی آنتن برود نگران قطع شدن لینک‌های ارتباطی‌مان با سازمان هستیم که ممکن است هر لحظه این اتفاق بیفتد. همچنین به دلیل آن‌که برنامه در حوزه سلامت و بهداشت است مهمانانی که در این برنامه حضور پیدا می‌کنند علاوه‌بر بیماران بهبودیافته، پزشکانی هستند که ممکن است بر اثر طولانی‌شدن مدت‌زمان عمل جراحی در بیمارستان‌ها نتوانند به برنامه برسند که البته برای ما همیشه نجات جان یک انسان در اولویت است و اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا برایش برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت.
ویژه‌‌برنامه ماهِ ماه با مشارکت مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است که با اجرای اسماعیل باستانی، سردبیری مهدی حاجی‌میرآقا، کارگردان هنری حسن نظری و ‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۱۹ از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.