مقصر کیست؟

مقصر کیست؟


حسین کنعانی‌زادگان درباره شرح این درگیری  عنوان کرد، نقطه شروع این درگیری زمانی بود که پورقاز مدافع سپاهانی‌ها توپ را به سمت نیمکت پرسپولیس شوت کرد. یحیی گل محمدی هم مهمترین عامل به وجود آمدن این وضعیت را اتفاقات قبل از بازی دانست و در این رابطه گفت: «اتفاقات قبل از بازی در هتل و مسیری که آمدیم، تاثیر داشت. بازیکنان هم انسان هستند و تحت تاثیر این اتفاقات تلخ قرار می‌گیرند. اتفاقات بعد از بازی، ادامه اتفاقات قبل از بازی در هتل و مسیر بود اما  می‌دانم که همه بازیکنان ما با بازیکنان حریف رفیق هستند. هیجان بازی زیاد بود و این اتفاق طبیعی بود اما در هر صورت زیبنده هر دو تیم نبود.»
در آن سو محمد محبی هافبک سپاهانی‌ها گفت: «پس از پایان بازی ما به داوری اعتراض داشتیم که بازیکنان پرسپولیس با چند نفر از بازیکنان ما حرف زدند و بازیکنان ما هم تهییج شدند و پس از آن این اتفاقات رخ داد.» همچنین باشگاه سپاهان فیلمی را از سوی فیلمبردار باشگاه در اختیار رسانه‌ها قرار داد که در آن نشان می‌دهد فیلمبرداری عکاس باشگاه به مذاق بازیکنان پرسپولیس خوش نیامده و در نهایت به دوربین این عکاس هجوم آوردند. البته این نکته هم وجود دارد که فیلمبرداری در آن شرایط فقط جو را ملتهب‌تر کرده بود.
چاقو و درگیری در فوتبال؛ برای چه؟
برای همه فوتبالی‌ها مسابقاتی مثل بازی پرسپولیس و سپاهان ‌می‌تواند مثل یک جشن بزرگ باشد اما جامعه فوتبال ما خشن‌تر از گذشته قدر این دور‌همی بزرگ را نمی‌داند‌. ‌تصاویر زیادی از بازی دو تیم خارج از ورزشگاه موجود است که نشانگر این حقیقت‌ است که هنوز برای رسیدن به جایی که شایسته ماست راه زیادی داریم‌. چاقو و جنگ برای فوتبال‌؟ چرا؟
درگیری‌های زننده در تونل ورزشگاه
زمانی که بازیکنان دو تیم در حال خروج از زمین و حضور در رختکن بعد از این بازی پربرخورد بودند، کامیابی‌نیا و  حسینی که بازی فیزیکی را در این جدال دنبال کرده بودند، با یکدیگر بحث داشتند و در زمان حضور در تونل نیز این برخورد با شدت بیشتری از سوی بازیکنان دو تیم دنبال شد و پای دیگر بازیکنان نیز به وسط کشیده شد. تا این لحظه مشخص نیست که دلیل درگیری کامیابی‌نیا و حسینی بر سر چه موضوعی بوده که پای دیگر بازیکنان را نیز به وسط کشیده است.
عذرخواهی سروش از پرسپولیسی‌ها
بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس کار به درگیری بین بازیکنان کشید و باعث شد جنجال راه  بیفتد. دقایقی بعد از اتمام درگیری‌ها سروش رفیعی هافبک سپاهان در رختکن پرسپولیس حاضر شد.  او علاوه بر شوخی با بازیکنان پرسپولیس، از سوی خودش از آنها عذرخواهی کرد. رفیعی گفت: «اگر من کاری کردم که باعث ناراحتی شما شدم ببخشید.» که بازیکنان پرسپولیس به این بازیکن گفتند رفتار او کاملا حرفه‌ای بود.