پرسپولیس به قهرمانی نزدیک است

محمد پنجعلی از دربی و شرایط پرسپولیس این فصل می‌گوید

پرسپولیس به قهرمانی نزدیک است

محمد پنجعلی مدافع اسبق سرخ‌ها بیشتر و بهتر از هر زمانی تمام قد پای تیم خود می‌ایستد.  او می‌گوید بعد از دربی حال و هوای خوبی دارد و البته از این هم می‌گوید که از اول هم می‌دانسته پرسپولیس برای پنجمین‌بار قهرمان لیگ ‌برتر می‌شود و نیازی به برد در دربی نبود.  گفت‌و‌گوی کوتاه با این پیشکسوت پرسپولیسی در ادامه می‌آید:

با توجه به برد در دربی چقدر پرسپولیس را نزدیک به پنجمین قهرمانی می‌بینید؟
پرسپولیس از اول هم نزدیک به قهرمانی بود، حتی زمانی که باخت. همه‌مان می‌دانستیم که این تیم شانس نخست قهرمانی در این فصل است و می‌تواند یک بار دیگر با قهرمانی دل هوادارانش را شاد کند.
یعنی قبل از صدرنشینی هم اعتقاد زیادی به پنجمین قهرمانی داشتید؟
قهرمانی که هنوز محقق نشده اما می‌شود و من اطمینان کامل دارم. همه کارشناسان فوتبال ایران به این نکته معترف بودند که پرسپولیس بهترین تیم ایران است. این تیم برای این‌که ثابت کند بهترین است نیازی به صدرنشینی نداشت و قبلا همه چیز را ثابت کرده بود. البته صدرنشین بودن دلیل بر بهترین بودن نیست. گاهی اوقات تیمی صدرنشین می‌شود که بر حسب شانس و قضا و قدر است که به این رتبه می‌رسد اما پرسپولیس واقعا لیاقت صدرنشینی را داشت و با شایستگی به این رتبه رسید.
درباره عیسی آل‌کثیر چه نظری دارید؟ او باز‌هم می‌توانند زننده گل‌های حساس برای سرخ‌ها باشد؟
عیسی ستاره خیلی بزرگی است. او را با گل‏های حساس باز هم می‏بینیم. متاسفانه همه می دانند چه محرومیت غیرمنصفانه‌ای به او دادند و چقدر ناحق بود. اکنون همه ما خوشحالیم که پایش به گلزنی باز شد. امیدوارم باز‌هم گل‌های این‌چنینی از او ببینیم تا از ته دل هواداران را شاد کند. او بچه بی‌حاشیه (!) و خوبی است و می‌تواند عصای دست یحیی باشد. ما باید به او افتخار کنیم. البته نه فقط به او که به همه بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس.
چند ماه پیش اخباری درباره جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس شنیده می‌شد اما اکنون او در حال رهنمون کردن پرسپولیس به سمت پنجمین قهرمانی است. او سبک و سیاق خودش را دارد یا صرفا ادامه‌دهنده راه برانکو است؟
او کاملا مسیر خودش را مشخص کرده و قرار نیست ادامه‌دهنده راه یک مربی دیگر باشد و سبک خودش را دارد و تاکتیک خودش را ارائه می‌دهد. او قبلا هم بازیکن بود و جزو بهترین‌ها به شمار می‌رفت. اکنون هم که مربی است و حرف ندارد. یحیی هر جا بوده کارنامه کاملا موفقیت‌آمیزی از خود بر جای گذاشته است و ما به او افتخار می‌کنیم.
چرا دربی این‌بار تا این اندازه حاشیه داشت؟
حاشیه همیشه برای این دیدار وجود دارد. مساله مهم این است که چطور بتوانیم این حواشی را مدیریت کنیم. متاسفانه برخی روی رفتار خود مدیریت ندارند. نمی‌شود با یک شکست همه‌چیز را به حاشیه برد. باید ظرفیت شکست همیشه وجود
داشته باشد. از همان روزی که نخستین دربی برگزار شد تا امروز بازی‌های زیادی برگزار شده. یک بار پرسپولیس برده و یک بار استقلال. گاهی اوقات هم مساوی. باید شکست و پیروزی را بپذیریم. البته طبیعی است چون پرسپولیس چند بار پشت سر هم قهرمان شده دیگر تیم‌ها دوست نداشته باشند این تیم یک بار دیگر صدرنشین و قهرمان شود. اما بالاخره آمادگی خوب پرسپولیس یک واقعیت است.
و نکته بحث‌برانگیز به جای مانده از دربی درباره پنالتی مشکوکی است که گفته می‌شد برای استقلال نگرفتند.
کارشناسان بهتر نظر می‌دهند اما نظر من این است که پنالتی در کار نبود و اصلا نباید به این بحث ادامه بدهیم. پنالتی نبود. تمام شد و رفت.