انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

 28 اردیبهشت 84
بالاخره بعد از مدت‌ها بحث و بررسی میان جریان‌های اصولگرا و باوجود تعدد نامزدها، درنهایت شورای هماهنگی نیروهای اصولگرایان با انتشار بیانیه‌ای  تاكید كرد: «شورا در نخستین جلسه پس از ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی، مصمم است به طور جدی در عرصه رقابت انتخاباتی حضور داشته باشد، نامزد قطعی آن نیز دكتر علی لاریجانی است و هر گونه تغییر در این تصمیم منتفی است.در جبهه اصلاح‌طلبان اماوضعیت به گونه‌ای دیگر بود و آنها همچنان تكلیف خود را با چند نامزدی روشن نكرده بودند. از سوی دیگر هاشمی‌رفسنجانی هم به میدان آمده بود، اما همچنان بخشی از جریان‌های دوم خردادی با او مساله داشتند. در همین زمینه محمد سلامتی، دبیركل سازمان مجاهدین انقلاب درخصوص انتشار اخباری مبنی بر دیدار سران این تشكل با هاشمی، ضمن تكذیب این دیدار گفت مواضع مجاهدین انقلاب همان موضع قبلی است.
 28 اردیبهشت 88
ولی اسماعیلی، عضو شورای مركزی فراكسیون اصولگرایان مجلس تاكید كرد حمایت از احمدی‌نژاد اولویت وجه غالب فراكسیون اصولگرایان است. در همین زمینه قرار شد در 6 خرداد مجمع عمومی این فراكسیون تشكیل جسله دهد و درباره مسائل مهمی چون هیات‌رئیسه مجلس و بررسی وضعیت حمایت از كاندیداها بحث كند.
 28 اردیبهشت 92
آیت‌ا... احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نمازجمعه تاكید كرد هركسی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، باید بگوید نظرش درباره فتنه چیست. یك فتنه به اسم تقلب در كشور به وجود آمد كه افراد باید موضع خود را در مقابل آن مشخص كنند.محسن رضایی، نامزد انتخابات یك بیانیه خطاب به مردم ایران منتشر كرد و آن را با عبارت «یا ابالفضل» خاتمه داد. وی در بخشی از این بیانیه، نیاز اصلی مردم ایران برای حل مشكلات را جنبش اجتماعی توحیدی ذكر و تاكید كرد: «كشور نیازمند یك تجدیدنظر اساسی در شیوه مدیریت كشور است.»
محمدباقر قالیباف در راستای سفرهای انتخاباتی خود به همدان و قزوین سفر كرد و در جمع مردم از كفایت اختیارات ریاست جمهوری برای آبادانی كشور سخن گفت و خاطرنشان كرد: «امروز كه نامزد انتخابات هستم، براساس همین قانون اساسی نامزد شده و با همین قانون كار می‌كنم. بنابراین نباید بهانه بیاورند كه اختیار رئیس دولت برای اداره كشور كافی نیست. مگر روز اول كه نامزد انتخابات می‌شدید، قانون را مطالعه نكردید؟
سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اولین حركت انتخاباتی خود بعد از ثبت‌نام در انتخابات، در جلسه ستادهای مردمی شركت و بر دقت در هزینه‌های ستاد انتخاباتی خود تاكید كرد.