پیامی که صهیونیست‌ها درک کرده‌اند

پیامی که صهیونیست‌ها درک کرده‌اند

فادی بودیه سردبیر نشریه بین‌المللی مرایا بیروت

حملات جنون‌آمیز رژیم‌اشغالگر قدس به مناطق مختلف فلسطین ادامه دارد. در مقابل، رزمندگان مقاومت، ضربات سنگین و قابل‌توجهی به دشمن وارد کرده‌اند. فارغ از آنچه در میدان نبرد می‌گذرد، مقاومت همه جانبه فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و غزه درس سختی به صهیونیست‌ها و حامیان آنها داده است. این مقاومت همه‌جانبه، پیش درآمدی بر انتفاضه جدید است. انتفاضه‌ای که دیگر نمی‌توان آن را در غزه یا حتی کرانه باختری خلاصه کرد. این مقاومت، ابعاد وسیعی دارد و حتی به درون اراضی اشغالی نیز کشیده می‌شود.
حضور پررنگ جوانان فلسطینی در صحنه نبرد با دشمن صهیونیستی، بیانگر حقایق بسیار است. با گذشت بیش از هفت دهه از اشغال فلسطین، نگاه آرمانی به موضوع مقاومت درنسل اول مبارزان فلسطینی، به گونه‌ای کامل وخدشه‌ناپذیر به نسل‌های بعدی انتقال یافته است. بر این اساس، استراتژی مقاومت هر روز نظام‌مندتر، قدرتمندتر و گسترده‌تر می‌شود. جنبش حماس، تبلور این مقاومت محسوب می‌شود. اکنون شاهد دو پدیده موازی در منطقه هستیم: یکی تقویت گفتمان و قدرت مقاومت و دیگری افول قدرت صهیونیست‌ها و بروز بحران در داخل سرزمین‌های اشغالی.
آنچه مسلم است این‌که در این معادله، صرفا نتانیاهو و همراهانش بازنده نیستند، بلکه موجودیت نامشروع رژیم‌اشغالگر قدس و تمامی سیاستمداران و کسانی که در ذیل این رژیم غاصب تعریف می‌شوند، بازنده این معادله هستند. اکنون به برکت خون شهدای بزرگوار در سراسر منطقه، گفتمان مقاومت در  حساس‌ترین منطقه جغرافیایی و استراتژیک دنیا، یعنی غرب آسیا نهادینه شده است.
امروز صهیونیست‌ها نه تنها از درون احساس شکنندگی می‌کنند، بلکه حامیان این رژیم نیز قدرت خود را از دست داده‌اند. از آنجا که بازیگران غربی از جمله ایالات متحده آمریکا و انگلیس، اصلی‌ترین حامیان جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه ملت فلسطین بوده‌اند، وقوع تضادهای پایدار میان آنها به طور مستقیم سبب تقویت آنارشیسم و تضعیف قدرت صهیونیست‌ها می‌شود. این بحران داخلی که به بالقوه میان صهیونیست‌ها وجود دارد، در صورت بروز اختلاف میان حامیان تل‌آویو به‌شدت تقویت خواهد شد. نباید فراموش کنیم رژیم‌صهیونیستی در جریان چند نبرد با جبهه مقاومت، با آن‌که از حمایت مستقیم و کامل اعضای غربی شورای امنیت سازمان ملل متحد برخوردار بود، شکست سختی را در برابر مقاومت تجربه کرد.
بدون شک، با بیداری و آگاهی ملت‌های دنیا، که امروز در جریان تظاهرات در سراسر دنیا و در حمایت از ملت فلسطین شاهد آن هستیم، صهیونیست‌ها دیگر مجالی برای تنفس نخواهند داشت. تنفس مصنوعی سران کشورهای غربی و برخی مهره‌ها و مزدوران رژیم‌صهیونیستی در منطقه نیز برای استمرار بقای این رژیم نامشروع و غیرقانونی، راه به جایی نخواهد برد. تکیه بر استراتژی مقاومت می‌تواند همه طرح‌ها و نقشه‌های رژیم‌صهیونیستی را خنثی  و  راه را بر توطئه‌های این رژیم و حامیانش مسدود کند. بدون شک در آینده‌ای نزدیک، پیروزی بزرگ در منطقه از آن مقاومت و ملت‌هایی خواهد بود که لحظه‌ای از حرکت حول محور مقاومت باز نایستاده‌اند.