مسوولیت ملی و دینی حمایت از مظلوم

مسوولیت ملی و دینی حمایت از مظلوم

روح ا... مت��کر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس

 مردم مسلمان فلسطین تحت شدیدترین حملات از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند. توجه به این مساله از دو بعد قابل تامل است؛ بعد اول این‌که از نظر دینی و شرعی هر کسی اگر صدای مظلوم یک مسلمان را بشنود و آن را اجابت نکند، نمی‌تواند خود را جزو مسلمانان به حساب آورد و همچنین این بی‌توجهی از مردانگی، مروت و انصاف به دور است. بعد دوم این‌که از نظر عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در دنیا توجه به مساله مردم فلسطین و سرزمین‌های اشغالی و جنایات رژیم اشغالگر قدس برای ما مهم است. از سویی دیگر باید در نظر گرفت که مطابق با معادلات روابط بین‌الملل در دنیا امروز در صورتی که ما در برابر ظلم ساکت باشیم شرایط به ضرر ما تغییر پیدا خواهد کرد و این ظلم به صورت فراگیرتر تسری پیدا خواهد کرد. علاوه بر این‌که در قبال مظلومیت مردم ستمدیده فلسطین باید پاسخگو باشیم در عین حال قدرت و اقتدار ملت ایران هم به واسطه رویکردهای ما آزموده می‌شود.
 این مساله قابل بررسی و ارزیابی است که تا چقدر و تا کجا پای همپیمانان‌مان و مظلومان ایستادگی و از آنها حمایت می‌کنیم. طبعا این مساله با میزان قدرت و اقتداری که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران دارد سنجیده می‌شود و اگر در این موقعیت ضعفی احساس شود نتیجه آن باعث خواهد شد که بعدها این تهاجمات وسیع‌تر و به سایر ملت‌ها و حتی به خود ما تسری پیدا خواهد کرد. وظیفه مسوولان جمهوری اسلامی ایران این است که تحلیل درستی از وضعیت و شرایطی که در فلسطین و همچنین مناطق پیرامون وجود دارد داشته باشند و با روش‌های موثر مثل ارتباطات و تعاملات و همکاری‌هایی که با سایر کشورها اعم از مسلمان و مستقل دارند، بتوانند فشارهای لازم را به رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بیاورند. در نقطه مقابل با هر شیوه ممکن نسبت به کمک‌رسانی به ملت مقاوم و ستمدیده فلسطین اقدام کنند. این حمایت‌ها از جنبه دیگری هم قابل بررسی است.
 از این جهت رژیم اشغالگر قدس به عنوان دشمن ما، یاری‌رسان دیگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز هست. طبعا در این شرایط ما هم باید دوستان و متحدانمان را مورد حمایت قرار دهیم. در بعد داخلی و اجتماعی هم مردم ما باید بستر لازم را برای حمایت از این مظلومان فراهم و بسترهای لازم را برای پشتیبانی‌های اجتماعی ایجاد کنند تا دولت و نظام بتواند به راحتی از فلسطینیان حمایت کند. در عین حال با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان نسبت به حمایت از مردم فلسطین اقدام کرد.