روایت سینماگران از 100 ثانیه

روایت سینماگران از 100 ثانیه

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم 100» اسفند امسال به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی تنها جشنواره صدثانیه‌ای ایران و با این سابقه و گستردگی؛ تنها جشنواره صدثانیه‌ای در آسیاست.
برگزاری 12 دوره متوالی و مستمر باعث شده تا این حركت برای فعالان سینمایی و بسیاری از علاقه‌مندان سینمای كوتاه و تجربی نامی آشنا و شناخته شده باشد. 
پوران درخشنده؛ جشنواره «فیلم 100» را از این لحاظ مهم می‌خواند كه به جوانان بااستعدادی كه احساس می‌كنند حرفی برای گفتن دارند این فرصت را می‌دهد تا با استفاده از خلاقیت و ذهنیت پویای خود تلاش كنند در مدت زمان محدود صد ثانیه حرف خود را بزنند و در قالب تصویر به نمایش بگذارند.
جمال شورجه، كارگردان و تهیه‌كننده باسابقه سینما و تلویزیون هم جشنواره «فیلم 100»- كه مختص فیلم‌های كوتاه صد ثانیه‌ای است-را سكوی خوبی برای فیلمسازان جوان می‌داند تا بتوانند از این مدیوم با این محدوده زمانی استفاده كنند و خود را محك بزنند.
وی مـــــــــی‌گوید: برگــــــــــزاری منظم جشــــــنواره 
«فیلم 100» حركتی موثر و خوب در حوزه فیلمسازی است؛ خصوصا برای نسل جوان و خوشفكر و با استعداد فیلمساز ما كه عادت كنند در كوتاه‌ترین زمان بهترین پیام را به مخاطب منتقل كنند.
كاظم راست گفتار هم معتقد است جشنواره «فیلم 100» با چنین فضا و ظرفیتی حتی از جشنواره فجر نیز می‌تواند به مراتب اثرگذارتر باشد، چرا كه افراد حاضر در این رقابت دست‌كم ادعایی بر حرفه‌ای بودن نداشته و بیشتر قصد تجربه كردن دارند.