پای پرچم ایران از جان مایه می‌گذاریم

سامان قدوس در گفت‌وگو با جام‌جم:

پای پرچم ایران از جان مایه می‌گذاریم

سامان قدوس یكی از آن گل‌های زیبایش را برای تیم ملی زد. این‌قدر خوب بود كه همه را در ورزشگاه شوكه كرد. قدوس می‌داند توقعات مردم از او بالاست. می‌داند كه مردم دوست دارند درخشان ترین بازی‌ها را در تیم ملی انجام دهد. سامان هم اینقدر توانایی دارد كه بتواند خیلی زود تبدیل به یكی از اثرگذارترین مهره‌های تیم ملی شود.

   سامان عجب سوپر گلی زدی.
 چی؟ گلم؟ آن كه شانسی بود.(خنده)

   اگر تا حالا این شكلی نزده بودی می‌گفتیم شانسی است. ولی تو شوت‌های فوق العاده‌ای می‌زنی.
خب من همیشه تمرین شوتزنی دارم. در آن صحنه هم خیلی خوب توپ روی پایم جفت و جور شد. قبل از این‌كه روی پایم بنشیند داشتم توپ را می‌دیدم. حدسم این بود كه در بهترین موقعیت به من می‌رسد. تا رسید مكث نكردم و فقط خواستم آن را به سمت دروازه بزنم كه خوشحالم تبدیل به گل شد.

   و این گل را به چه كسی تقدیم می‌كنی؟ 
به خانواده‌ام و مردم ایران كه این‌قدر از من حمایت كرده‌اند. 

   ولی از گلت شوكه شدیم.
 چرا شوكه شدید؟ 

   منتظر بودیم یكی از این گل‌ها بزنی و سرانجام زدی.
اوه بله! البته بگویم اول دوست دارم تیم ملی موفق باشد. همیشه گفته‌ام. 
بیشتر از هر چیز دوست دارم در تیم ملی پاس بدهم. شاید یك وقت‌هایی شده شوت بزنم ولی با خودم گفته ام شاید بازیكن دیگری در موقعیت بهتری باشد. پس تصمیم گرفتم پاس بدهم. راستش در تیم ملی من برایم مهم‌تر از هر چیزی موفقیت تیمی است نه این‌كه حالا من گل بزنم یا شوت بزنم.اینطوری بگویم كه برایم گلزنی در تیم ملی مهم نیست و موفقیت ایران مهم است.

   از سامان توقع زیاد است. این را خودت میدانی؟
بله فهمیده ام. من هم خیلی تلاش می‌كنم تا هر روز بهتر شوم. از روزی كه به اردو آمدم كار كردم.خودم می‌دانم هنوز مثلا در كارهای دفاعی جای پیشرفت دارم. می‌خواهم خواسته‌های مربی را انجام دهم. در هر مسابقه هم كه به زمین بروم با همه وجودم بازی می‌كنم تا انشاا... برای تیم ملی مثمر ثمر باشم.

   بازی مقابل یمن كلی اتفاق خوب برای تیم ملی داشت.
بله، خیلی شب خوبی بود چون همیشه بازی‌های اول جام برای تیم‌ها با استرس است. اول بازی هم كمی بد شروع كردیم ولی رفته رفته بهتر شدیم. وقتی گل اول را زدیم تیم دیگر هیچ فشاری احساس نكرد و توانستیم گل‌های بعدی را بزنیم. به نظرم می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. بچه‌ها كه واقعا عالی كار كردند. سردار و مهدی طارمی هم خیلی خوب گل زدند.

   طرفداران هم چقدر خوشحال شدند. این روند انشاا... تا آخر جام ادامه خواهد داشت؟
ما خیلی تلاش می‌كنیم كه این روند ادامه داشته باشد. ما می‌خواهیم بهترین بازی هایمان را انجام دهیم.   
خب، می‌خواهیم از جان مایه بگذاریم برای این‌كه پرچم ایران را بالا نگه داریم. همه هدف ما همین است. برای پرچم و لباس ایران در زمین مسابقه همه كار می‌كنیم تا  به هدفی كه داریم برسیم ولی از الان فقط به ویتنام فكر می‌كنیم و حتی به فكر بازی با عراق هم نیستیم.