واكنش كروز به سوال انتقادی خبرنگاران

واكنش كروز به سوال انتقادی خبرنگاران

اوسیانو كروز، مربی تیم‌ملی فوتبال در نخستین تمرین ملی‌پوشان پس از پیروزی پرگل مقابل یمن گفت: در درجه اول خوشحالیم كه پس از بازی یمن مصدوم نداریم. به همین دلیل، بازیكنان را به دو گروه تقسیم كردیم. یك گروه از بازیكنان در حال ریكاوری و بقیه در حال ادامه تمرینات هستند. پیروزی در بازی نخست با نتیجه ۵ بر صفر نتیجه خوبی برای ماست، اما مهم‌ترین مساله این است كه تمركزمان را برای بازی بعدی مقابل ویتنام حفظ كنیم و آماده آن دیدار باشیم.
مربی تیم‌ملی درباره نظر رسانه‌های خارجی كه پس از پیروزی پرگل تیم‌ملی مقابل یمن، ایران را شانس نخست قهرمانی در جام ملت‌ها می‌دانند، توضیح داد: فكر می‌كنم خیلی زود است راجع به قهرمانی صحبت كنیم. شما نمی‌توانید ساخت یك خانه را از سقف آغاز كرده بلكه ستون‌های آن را ابتدا باید پایه ریزی كنید. ستون‌های خانه ما، بازی‌های گروهی است. ما الان به بازی ویتنام و پس از آن به بازی عراق فكر می‌كنیم و می‌كوشیم خانه‌ای محكم در مرحله گروهی برای مردم ایران بنا كنیم.
اوسیانو در ادامه درباره ضعف بازیكنان در دادن پاس‌های نهایی به یكدیگر توضیح داد: من این سوال شما را با یك لبخند جواب می‌دهم. ما ۵ بر صفر یمن را شكست دادیم و فكر كنید اگر در دادن پاس‌های نهایی دقیق‌تر بودیم چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد؟ البته می‌دانیم نقاط ضعفی داریم و در هیچ بازی‌ای نمی‌توانیم مطلقا خوب باشیم و امروز روی نقاطی كه باید بهتر باشیم، كار می‌كنیم. تلاش ما ادامه پیدا خواهد كرد تا بهتر شویم.