وضع فعلی به نفع پولدارهاست

وضع فعلی به نفع پولدارهاست

علی‌اصغر زرگر، كارشناس انرژی در این باره گفت: به نظر بنده در قیمت‌گذاری انرژی خصوصا بنزین باید تجدیدنظر كرد چون آنها منابع ملی هستند و ثبات این قیمت‌ها نه تنها به قاچاق و فساد دامن زده می‌شود، بلكه از بین بردن منابع ملی را به دنبال دارد. وی افزود: قیمت‌گذاری انرژی تنها در سطح یك وزارتخانه صورت نمی‌گیرد و هماهنگی بسیاری از دستگاه‌ها با هم را می‌طلبد، بنابراین با این قیمت‌ها تنها كسانی از بنزین و سوخت‌های دیگر سود می‌برند كه بیشترین مصرف را برده و وضع مالی‌شان نیز خوب است و این امر به ضرر دهك‌های پایین جامعه است.
این كارشناس مسائل نفت در ادامه تصریح كرد: در همه دنیا قیمت‌گذاری معقولانه‌ای روی فروش سوخت انجام ‌شده و سود حاصل از آن را دولت‌ به‌طور عام‌المنفعه به مردم بازمی‌گرداند و در زمینه هزینه‌های حمل‌ونقل و بهداشت و... صرف می‌شود. زرگر ادامه داد: بنزین لیتری هزار تومان اصلا معقول نیست و این مسأله سبب قاچاق و فساد گسترده‌ای شده است و در این زمینه متاسفانه دولت و مجلس در زمینه سهمیه‌بندی بنزین كه قاچاق را به‌شدت كاهش می‌دهد، به تفاهم منطقی نمی‌رسند.
وی گفت: قیمت‌گذاری بنزین یك مسأله سیاسی و اجتماعی است كه در این زمینه هم‌اكنون دولت واهمه‌ای دارد كه عواقب این كار به واكنش‌های اجتماعی دامن بزند.
این كارشناس نفت تاكید كرد: قاچاق، فساد داخلی، سوزاندن منابع ملی و سود سرشار طبقات مرفه از عواقب این كار است و انتظار می‌رود این امر در نهایت به واردات سوخت بینجامد.