شدیدترین برخورد دستگاه قضا در انتظار قاچاقچیان دام

شدیدترین برخورد دستگاه قضا در انتظار قاچاقچیان دام

رئیس قوه قضاییه به دادستان‌های سراسر كشور دستور داد با قاچاق كالاهای اساسی از جمله قاچاق دام به اشد وجه برخورد قانونی كنند و اجازه ندهند برخی افراد در این برهه دشوار به دنبال سودجویی باشند.
به گزارش میزان، ‌آیت‌ا... آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به بروز مشكلاتی در تامین برخی كالاها از جمله برخی افزایش قیمت ها تصریح كرد: واقعا دولت و سایر دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند این وضع، زیبنده مردم ما نیست. وی افزود: درست است كه تحریم هستیم و دشمن فشار بی‌سابقه‌ای را وارد می‌كند، اما مسؤولان نیز باید كار جهادی كنند و رفع مشكلات امروز مردم را جهاد فی‌سبیل‌ا... بدانند.
رئیس قوه قضاییه با بیان این‌كه عده‌ای دست به قاچاق گوشت و سایر اقلام می‌زنند و عده دیگری نیز با دلال بازی، كالاهای دولتی با قیمت مناسب را خریداری كرده و به قیمت بالاتر می‌فروشند، بر ضرورت برخورد اساسی و محكم با این پدیده تاكید كرد.
آملی‌لاریجانی با تاكید بر لزوم همكاری همه‌جانبه ضابطان قضایی با قوه قضاییه در برخورد با این سودجویی‌ها یادآور شد: عمده مردم با درآمدهای محدود و ثابت، تورم كمرشكنی را تجربه می‌كنند و ما اطلاع داریم كه دولت محترم نیز تمام تلاش خود را برای رفع مشكلات به كار گرفته است، منتها نتیجه این تلاش‌ها نیز مهم است.
وی تصریح كرد: همه دستگاه‌های نظارتی اعم از دستگاه‌های نظارتی در قوه مجریه و قوه قضاییه در كنار ضابطان انتظامی و امنیتی باید پای كار باشند و اجازه ندهند همین مقدار كالاهایی كه برای مردم تامین می‌شود، به كانال‌های دیگری برود و مردم در تهیه ضروریات خود با مشكل مواجه شوند.
دهه فجر، نماد مقاومت
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دهه فجر، نماد استقامت و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر ظلم و سلطه جهانی است؛ مقاومتی كه در طول چهار دهه گذشته استمرار داشته است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی توانست مدل جدیدی از مردم‌سالاری را به جهان عرضه كند و استقامت برخاسته از ایمان انقلابی و ارزش‌های الهی نیز مسیر تكامل را برای مردم ما باز كرد.
رئیس قوه قضاییه تصریح كرد: دشمنان جمهوری اسلامی و سلطه‌گران عوض نشده‌اند بلكه راه‌های جدیدی را برای وارد آوردن فشار به مردم ایران آموخته‌اند. البته به اهداف خود دست نخواهند یافت، زیرا مردم ما ایستاده‌اند و موانع را پشت سر خواهند گذاشت.
وی با بیان این‌كه آمریكا و اذناب اروپایی آن تصور می‌كنند ملت ایران با این فشارها و تهدیدها تسلیم می‌شود، اظهار كرد: مردم ایران در طول 40 سال گذشته آبدیده شده‌اند.