ادعاهای موشكی اروپا، بازی و وقت‌كشی است

ادعاهای موشكی اروپا، بازی و وقت‌كشی است

براساس پیش‌بینی‌ها به‌خصوص پیش‌بینی چند ماه قبل رهبر انقلاب، نمی‌توان به اروپا اعتماد كرد چرا كه اروپاییان به‌خصوص انگلیس، فرانسه و آلمان دنباله‌روی آمریكا هستند و بدون اجازه این كشور هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.
بنابراین حتی اگر اروپاییان در ظاهر نیز مخالفت‌هایی با آمریكا داشته باشند در اصول مشترك هستند، به همین دلیل خروج آمریكا از برجام یك بازی و طراحی بین آمریكا و اروپا در مقابل ایران بود. طی این مدت نیز هرگونه رفتار اروپا در برابر ایران را می‌توان در همین راستا ارزیابی كرد. لذا این‌گونه نیست كه برخی تصور می‌كنند باید صبر كنیم تا اروپا برای ایران امتیازی قائل شود. آنها به هیچ‌وجه كوچك‌ترین امتیازی به‌واسطه برجام به ما نخواهند داد. پس در نهایت نباید وقت خود را تلف كنیم. حتی در صورتی كه اس‌پی‌وی هم راه‌اندازی شود در حد بسیار ضعیف خواهد بود و نباید تصور كنیم تمام مشكلات پولی ما با اروپا و دیگران حل خواهد شد.
بنابراین باید هر چه سریع‌تر تصمیم بگیریم تا اروپاییان متوجه شوند در مسیر خود قاطع هستیم و باید در ارتباط با مسائل اقتصادی به اقتصاد مقاومتی یعنی تكیه بر توانمندی‌های داخلی و مردم توجه كنیم.
در مورد برنامه‌های موشكی همه اعم از دولت، مجلس و مردم متفق‌القول هستند كه داشتن موشك از جمله حقوق ایران است؛ چرا كه همه كشورها از این توانمندی برخوردار هستند، بنابراین ادعاهای موشكی، بازی و وقت‌كشی است تا در نهایت جلوی پیشرفت كشورمان گرفته شده تا به این ترتیب ناامید شویم و قادر به ادامه مسیر نباشیم. بنابراین تاكید می‌كنم به هیچ وجه بحث موشكی قابل بحث با اروپا و هیچ كشوری نیست چرا كه با وجود دشمنان نیازمند چنین حقی هستیم. بنابراین مطرح شدن موضوعات موشكی از سوی اروپا پذیرفتنی نیست و جمهوری اسلامی ایران به هیچ كشوری اجازه دخالت در این موضوع را نمی‌دهد.