باید بعضی چیزها را برای اروپا روشن كرد

باید بعضی چیزها را برای اروپا روشن كرد

موضوعات موشكی كاملا داخلی بوده و هیچ گونه اجازه‌ای به دیگر كشورها برای مداخله در موضوع موشكی كه جزو خطوط قرمز كشورمان محسوب می‌شود نمی‌دهیم زیرا برنامه‌های موشكی ما براساس چارچوب قانونی است.
مطرح شدن ادعاهایی علیه برنامه‌های موشكی از سوی اروپا خلاف است بنابراین باید تمام دست‌اندركاران سیاست خارجی كشورمان كه در گفت‌وگوها حضور دارند این موضوع را برای طرف‌های مقابل كاملا روشن و تبیین كنند كه دكترین ما بازدارندگی است. به این معنا كه با استفاده از سلاح‌های متعارف هر گونه تهدیدی را در نطفه خفه می‌كنیم و در ضمن حق هر كشوری است كه از خود دفاع و تهدیدات را رصد كند. بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل هرگونه رفتار مغرضانه اروپا در مورد برنامه‌های موشكی مواضعی متناسب با آن اتخاذ 
كند.
هر كشوری برای خود دكترین و استراتژی دارد، استراتژی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاكنون كه 40 سال از آن می‌گذرد مبتنی بر دكترین بازدارندگی است كه نشات گرفته از شعار نه شرقی و نه‌غربی بلكه تكیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی برای حفظ كشور است. بر مبنای این دكترین سعی كرده‌ایم شرایط منطقه را درك و تهدیدات را رصد كنیم و براساس آن تهدیدات سلاح‌هایی متناسب طراحی كرده و بسازیم.
از جمله موضوعاتی كه در دكترین بازدارندگی نقش مهمی ایفا می‌كند موشك‌ها هستند كه به عنوان یكی از سلاح‌های محوری ما برای صیانت و حفظ مرزهایمان محسوب می‌شود. بدیهی است موشك‌ها در چارچوب استراتژی دفاعی ساخته می‌شوند و در صورت لزوم مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.