فناوری‌هایی که همچنان پر سر و صدا هستند

فناوری‌هایی که همچنان پر سر و صدا هستند

در سال‌های اخیر در مورد واقعیت مجازی و خودروهای خودران زیاد صحبت شده است و این روند در سال جدید میلادی همچنان ادامه خواهد داشت. اما این دو فناوری یا هنوز در حال تولد هستند یا به بلوغ لازم نرسیده‌اند. در یکی دو سال گذشته شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اکیولس، اچ‌تی‌سی، گوگل و سامسونگ، بازار را با هدست‌های واقعیت مجازی و بازی‌ها و نرم‌افزارهای فراوان پر کرده‌اند. با این حال مردم این ابزارها را با میل و رغبت کامل نپذیرفته‌اند. 
ویکتوریا پتراک تحلیلگر شرکت تحقیقاتی ای‌مارکتر معتقد است این صنعت با مشکلاتی همچون قیمت بالای سخت‌افزارها، بیماری حرکت، کمبود محتوای جالب و کم‌علاقگی عمومی کاربران مواجه است.
اتومبیل‌های خودران نیز تا تبدیل شدن به یک جریان اصلی فناوری سال‌های زیادی فاصله دارند. با این‌که برخی شرکت‌ها مجوز آزمایش خودروهای خودران ساخت خود را در تعدادی از شهرهای آمریکا و برخی مناطق دیگر دریافت کرده‌اند، با این حال تعدادی از پیشروان این فناوری مانند پروژه وایمو از شرکت آلفابت از ارائه تاریخ دقیق برای شروع به کار وسایل نقلیه خودران خودداری می‌کنند. فرانک جیلت در این باره می‌گوید: «سر و صدای زیادی درباره فناوری وسایل خودران وجود خواهد داشت اما به این زودی‌ها خبر صریح و خاصی درباره‌اش نخواهیم شنید!»