دستگیری سارقان فراری در جشن تولد

جزئیات عملیات دستگیری زندانی فراری از بیمارستان

دستگیری سارقان فراری در جشن تولد

رئیس‌پلیس تهران بزرگ جزئیات بازداشت سارقان مسلحی كه یك زندانی را از بیمارستان امام خمینی (ره) فراری دادند، تشریح كرد. متهمان قبل از دستگیری برای مسؤولان كری‌خوانی كرده و همچنین ادعا كرده بودند دست پلیس به آنها نمی‌رسد.
 سردار حسین رحیمی دیروز درباره جزئیات عملیات بازداشت سارقان مسلحی كه یك زندانی را نهم آبان امسال از بیمارستان امامخمینی (ره) فراری دادند، اظهار كرد: این گروه بسیار خشن بودند و اقدامات جنایتكارانه فراوانی را مرتكب شدند و چند مورد درگیری نیز با پلیس در تهران و سایر شهرستان‌ها داشتند. اغلب اقدامات این افراد مسلحانه بود. حدود یك ماه پیش نیز ماموران با اطلاع از دو مورد سرقت منزل در محله میرداماد در محل حادثه حاضر شدند، اما این سارقان با درگیری مسلحانه با پلیس، موفق به فرار شدند.
وی افزود: دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور كار پلیس قرار گرفت، تیم‌های متعددی برای كنترل این سارقان به سراسر كشور اعزام شدند و كمتر از 20 روز پیش یكی از آنها بازداشت شد، مابقی نیز در رصد پلیس بودند تااین‌كه نقطه دقیق آنها چند روز قبل شناسایی شد و بامداد دوازدهم بهمن در یك عملیات غافلگیرانه پنج مرد و پنج زن بازداشت شدند.
رحیمی با بیان این‌كه این زنان به عنوان طعمه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، گفت: در مجموع در این عملیات‌ها شش مرد و پنج زن بازداشت شدند و پنج قبضه سلاح كلت جنگی كه یكی از آنها متعلق به مامور بدرقه زندان بود، كشف شد. در حین عملیات یكی از مجرمان قصد تیراندازی به پلیس را داشت كه اجازه عكس‌العمل به وی داده نشد و از ناحیه پا مصدوم شد.
رئیس‌پلیس تهران بزرگ با بیان این‌كه این افراد به 300 فقره سرقت منزل در تهران، البرز، اصفهان و لرستان اعتراف كردند، تصریح كرد: این سارقان برای اقدامات بعدی آماده می‌شدند و حتی در فضای مجازی برای مسؤولان كری می‌‌خواندند.
دستبرد میلیاردی به خانه استاد دانشگاه
 مردمیانسال كه استاد دانشگاه و مقیم اتریش است، دیروز با حضور در اداره یكم پلیس آگاهی تهران دزدان خانه‌اش در محله میرداماد تهران را شناسایی كرد و گفت: برای انجام پروژه‌های علمی - پژوهشی به اتریش سفرمی كنم. آنجا مقیم بوده و مدام به خاطرهای كارهای علمی و دانشگاهی در سفرم. همراه خانواده‌ام به شمال كشور سفر كردیم،جمعه شب بازگشتیم تا روز بعد به اتریش سفركنم كه معلوم شد این سارقان دومیلیارد تومان پول، طلا و ارزهای خارجی و پاكتی كه ده هزاریورو و 5000 دلار برای سفرم به اتریش بوده را دزدیده‌اند.