كارآگاه‌بازی دزدان بعد از سرقت خودروها

كارآگاه‌بازی دزدان بعد از سرقت خودروها

متهم سابقه‌داری كه بعد از آزادی از زندان همراه دوستش خودروهای پارك شده در خیابان را سرقت و بعد با كارآگاه‌بازی، اطلاعات پرونده را از شاكیان می‌گرفت، بازداشت شد .
به گزارش جام‌جم، سوم آبان امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران شكایتی مبنی برسرقت خودروی مزدا 3 خود مطرح كرد .
شاكی به افسر تحقیق گفت: كارمند شهرداری‌ام و امروز با همسر و فرزندانم برای خرید به محله لاله‌زار رفته بودیم. خودرویم را در خیابان پارك كردم و زمانی كه بازگشتیم، متوجه سرقت خودرو شدم. دو مرد كه لباس شخصی به تن داشتند و می‌گفتند از كارآگاهان پلیس آگاهی هستند سراغم آمدند و كارت ‌شناسایی نشان دادند. آنها شماره‌ام را گرفتند تا اگر خودرویم پیدا شد، خبر دهند.
 آنها دو روز بعد با من تماس گرفته و درباره روند پرونده پرسیدند كه گفتم هنوز خبری نشده است. با بررسی دوربین‌های مداربسته و مشاهده چهره سارقان متوجه شدم دو مردی كه خود را كارآگاه معرفی كرده بودند، سارقان خودرویم هستند.
در این مرحله با تشكیل پرونده قضایی در شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران، با دستور بازپرس قریب احمدزاده، تحقیقات ماموران ادامه داشت تا این‌كه مالكان خودروهای پراید و ماكسیمایی نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت خودروهایشان به شیوه‌ای مشابه در محله‌های شمال‌غرب تهران و جردن خبر دادند. تحقیقات نشان می‌داد آنها نیز در دام همان كارآگاهان قلابی گرفتار شده‌‌اند. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌كه مدتی بعد ماموران خودروهای سرقتی را كه پلاك‌های دزدی روی آنها نصب شده بود و نشان می‌داد اموال و قطعات داخل خودروها سرقت شده بدون سرنشین در محله‌های جنوبی تهران پیدا كردند. 
جست‌وجوهای پلیسی ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در شمال غرب تهران به خودروی ماكسیمایی مظنون شدند كه پلاكش سرقتی بود. راننده بازداشت و در بازرسی خودرو پیچ‌گوشتی و وسایل سرقت و اموال دزدی از جمله ضبط و پنل و كارت‌های كارآگاهی پلیس آگاهی كشف شد. بررسی‌‌های اولیه نشان می‌داد، چهره او با یكی از سارقان تحت تعقیب پلیس مطابقت دارد و خودروی سرقتی به پاركینگ منتقل شد . متهم 39 ساله سابقه‌دار كه به‌تازگی از زندان آزاد شده بود، در جریان تحقیقات به این دزدی‌های سریالی با همدستی دوست فراری‌اش اعتراف كرد و به افسر تحقیق گفت: از محله‌هایی كه مركز خرید بود، خودرو سرقت و   چند محله پایین‌تر پارك می‌كردیم. دوباره به محل سرقت بازگشته و خود را كارآگاه معرفی كرده و تلفن مالباخته را می‌گرفتیم. در تماس با او از روند پیگیری پرونده باخبر می‌شدیم. بعد از سرقت لوازم باارزش خودروها، آنها را در محل‌های خلوت رها می‌كردیم.
با اعتراف متهم، همدستش نیز تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت.