و این مسی است كه می‌تازد

و این مسی است كه می‌تازد

 این روزها همه خبرهای مربوط به لیونل مسی به یك روند تكراری تبدیل شده است. بعد از هر بازی بارسا باید منتظر شكسته شدن یك ركورد جدید یا ثبت افتخاری تازه توسط این اعجوبه آرژانتینی بود. از سوی دیگر طرفداران بارسا كاملا به این مساله عادت كرده‌اند كه تیم‌شان مقابل حریف عقب بیفتد و بعد لئو فرشته نجات آنها شود. سویا، تازه‌ترین تیمی بود كه هنرنمایی فوق‌العاده مسی مقابل این تیم رقم خورد. در حالی كه بارسا بازی را باخته بود، مسی با هت‌تریك و دادن یك پاس گل، نتیجه بازی را به نفع تیمش عوض كرد تا ثابت شود این روزها در بارسا همه چیز به او ختم می‌شود.
مسی با زدن این سه گل تعداد هت تریك‌هایش در طول دوران فوتبالی خود را به عدد 50 رساند و حالا برای رسیدن به كریس رونالدو فقط باید یك‌بار دیگر هت‌تریك کند. علاوه بر این، با این سه گل مسی تعداد كل گل‌هایش را به عدد 650 رساند و حالا برای رسیدن به پله افسانه‌ای فقط 58 گل دیگر نیاز دارد. همچنین تا اینجای كار او 227 بار به هم تیمی‌هایش پاس گل داده است. هافبك 31 ساله بارسا برای آنكه نشان دهد فوتبال‌دوستان تا چند سال دیگر هم می‌توانند از بازی او لذت ببرند، در فصل جاری 25 گل در لالیگا زده است. نزدیك‌ترین تعقیب‌كننده او، لوئیس سوارز است كه 9 گل كمتر از مسی زده است. 
در این میان، چهار تیم والنسیا، اوساسونا، اسپانیول و دپورتیوو لاكرونیا بیش از همه تیم‌ها از مسی هت تریك خورده‌اند. 
مسی در مقابل هركدام از این تیم‌ها سه‌بار موفق به هت‌تریك شده است. از 8 هت‌تریك او در لیگ قهرمانان، دوبار در مرحله حذفی اتفاق افتاده؛ یك‌بار در برد 7 بر یك مقابل لوركوزن در مرحله یك هشتم سال 2012 و بار دیگر هم در بازی برگشت مرحله یك‌چهارم نهایی مقابل آرسنال در سال 2010. از سوی دیگر او تنها یك بار توانسته در دو بازی پیاپی موفق به هت‌تریك شود كه آن هم در لیگ قهرمانان اروپا بود. دو فصل پیش و در مرحله گروهی، او توانست در دو بازی پشت سر هم به سلتیك و من‌سیتی 3 گل بزند.