دام 200 میلیون تومانی ماموران قلابی برای مدیر انتشارات

دام 200 میلیون تومانی ماموران قلابی برای مدیر انتشارات

كارمند شركت انتشاراتی با انگیزه اخاذی از كارفرمایش نقشه ربودن وی را كلید زد. دوستان او با جا زدن خود به جای پلیس و با تهیه حكم جعلی بازداشت، مدیر شركت را ربودند و به اخاذی 200 میلیون تومانی دست زدند. 
 به گزارش جام‌جم، اوایل اسفند امسال مرد 45ساله‌ای با حضوردرشعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از دو مرد مامورنما به اتهام آدم‌ربایی واخاذی 200 میلیون تومانی شكایت كرد. 
پس از این شكایت با دستور بازپرس احسان زمانی، پرونده در دستوركار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. شاكی به افسر تحقیق گفت: مدیریك شركت انتشاراتی در تهران هستم.صبح روز حادثه از خانه‌مان در شمال تهران بیرون آمدم تا با سوار شدن به خودرویم به دفتر شركت بروم. دو مرد كه سرنشینان خودروی تیبا بودند به سمتم آمدند. آنها سلاح كلت ، شوكر و دستبند همراه داشتند و برگه‌ای نیزدر اختیارشان بود كه نام و فامیلی من روی آن نوشته شده بود كه باید طبق آن مرا بازداشت می‌كردند. آنها مدعی بودند به خاطر اختلاس و رابطه غیراخلاقی با یكی از كاركنان شركتم تحت تعقیب هستم. 
وی ادامه داد: هر چه گفتم اشتباه می‌كنند و من خلافی مرتكب نشده‌ام، بی‌فایده بود. دستبند به دستانم زدند و به زور مرا داخل خودرو انداخته و با خود بردند. در میان راه به من گفتند اگر می‌خواهم آزاد شوم و این پرونده بسته شود 500 میلیون تومان به آنها بپردازم، در غیراین صورت پرونده‌ام سنگین‌تر می‌شود. 
شاكی افزود: از ترس تهدیدهایشان و این‌كه به اعضای خانواده‌ام آسیبی نرسد، گفتم مقداری پول نقد و دلار در شركت دارم. آنها نشانی شركتم را گرفتند و به سمت شركت رفتند. ده هزار دلار، ده‌میلیون لیر، تعدادی سكه پارسیان و 35میلیون تومان پول نقد كه ارزش این اموال 200میلیون تومان می‌شد را از من به زور گرفتند. بعد مرا سوار خودرو كردند و چند محله پایین‌تر رهایم كردند. ساعتی بعد كه به خانه بازگشتم آدم‌رباها تماس گرفتند و تهدید كردند كه اگر شكایت كنم دوباره سراغ من و خانواده‌ام می‌آیند و این‌بار علاوه بر من یكی از آنها را نیز می‌ربایند. 
در این مرحله، تحقیقات برای دستگیری دو آدم‌ربا آغاز شد. ماموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته خانه و شركت شاكی پرداختند و توانستند تصاویری از آدم‌رباهای اخاذ به‌دست آورند. در ادامه مشخص شد، خودروی آدم‌ربا مربوط به فردی خلافكار و جاعل حرفه‌ای به نام سعید است كه در یكی از محله‌های شهر كرج زندگی می‌كند. ماموران چند روز پیش با نیابت قضایی به آن شهر رفتند و متهم را شناسایی و بازداشت کردند. در بازرسی از خودرو و خانه متهم اسناد و مدارك جعلی كشف شد. 
سعید، مرد آدم‌ربا با انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران گفت: در زمینه جعل اسناد و مدارك و مهرهای جعلی و فروش آن فعالیت دارم. چندی پیش یكی از دوستانم كه در یك شركت انتشاراتی در تهران كار می‌كرد، سراغم آمد و مدعی شد مدیر شركت وضع مالی خوبی دارد و می‌خواهد از او اخاذی كند. نقشه ربودن آن مرد را طراحی كرد و بعد از چندبار مرور نقشه من و دوستم با جا زدن خودمان به‌جای پلیس، حكم جعلی بازداشت او را تهیه كردیم و دو‌نفری سراغش رفتیم. او را چهارساعت به گروگان گرفتیم. قرار بود 500میلیون تومان اخاذی كنیم كه موفق نشده و فقط 200میلیون تومان پول و ارز به‌دست آوردیم.
با اعتراف وی، دیگر مرد آدم‌ربا و كارمند شاكی نیز در جریان عملیات پلیسی بازداشت شدند.  مرد آدم‌ربا به همکاری با همدستانش اعتراف كرد و گفت كه بخشی از ارز، سكه و پول‌های طلا را به عنوان سهمش دریافت كرده است.  برای متهمان قرارقانونی صادر شد و تحقیقات تكمیلی از طراح آدم‌ربایی و دو آدم‌ربای اخاذ ادامه دارد.