راه‌اندازی نخستین پاساژ اینترنتی صنایع‌دستی

راه‌اندازی نخستین پاساژ اینترنتی صنایع‌دستی


نخستین پاساژ اینترنتی صنایع‌دستی كشور با هدف بسترسازی برای ارتباط مستقیم هنرمند و خریداران با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری كشور در حاشیه سی و یكمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی (عیدانه) راه‌اندازی شد.
امیرمهدی طاهری‌فر، مدیرعامل شركت تعاونی حامیان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایرانیان در این باره به جام‌جم می‌گوید: یكی از بزرگ‌ترین مشكلات هنرمندان صنایع‌دستی عدم دسترسی آنها به ابزارهای نوین فروش محصولات، عدم امكان تعیین قیمت نهایی محصولات به دلیل وجود واسطه‌ها و نیز سخت بودن ایجاد بازارهای جدید است. اغلب هنرمندان به دلایل مختلف نمی‌توانند محصولات خود را به بازار هدف برسانند، چراكه اصولا بازاریابی و فروش تخصص آنها نیست. هنرمندان باید انرژی، وقت و خلاقیت خود را صرف تولیدات باكیفیت‌تر و بهتر كنند. به همین منظور این شركت به عنوان حلقه واسط بین هنرمند و بازار و یكی از شركت‌های وابسته به سازمان میراث فرهنگی  با وظایفی از جمله حمایت از هنرمندان و بسترسازی برای فروش محصولات آنها به نفع خودشان، اقدام به راه‌اندازی سامانه فروش دیجیتال محصولات صنایع‌دستی با ایجاد وبگاهی به عنوان پاساژ اینترنتی كرده است.
طاهری‌فر می‌افزاید: به این ترتیب هنرمندان در هر جای كشور می‌توانند بدون واسطه از بستری كه توسط شركت حامیان ایجاد و به‌صورت مداوم به روزرسانی و پشتیبانی فنی می‌شود، محصولات‌شان را با قیمت مورد نظر خود در اختیار مصرف‌كننده قرار دهند و خریداران نیز می‌توانند مطمئن باشند پولی كه بابت خرید صنایع‌دستی می‌پردازند، به صورت مستقیم به حساب هنرمند واریز می‌شود./ جام‌جم