اهدای آرامگاه  به ‌اهداكنندگان عضو

اهدای آرامگاه به ‌اهداكنندگان عضو

رئیس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت‌: به منظور ترویج فرهنگ اهدای عضو به هر اهداكننده عضو، یك آرامگاه در قطعه 305 بهشت زهرا(س) اهدا می‌شود. همچنین به یك نفر از خانواده درجه یك ایشان هم در همان نزدیكی آرامگاهی تعلق می‌گیرد.
 به گزارش جام‌جم، مهدی شادنوش افزود: در همكاری با شهرداری شهرستان‌ها نیز با تخصیص بوستان‌هایی تحت عنوان بوستان نفس و قطعاتی در آرامگاه‌های سراسر كشور با عنوان آرامگاه اهداكنندگان زندگی تلاش داریم فرهنگ اهدای عضو را به عنوان فرهنگ ایثار در كشور ترویج بدهیم.
شادنوش عنوان كرد: ‌8600 نفر در نوبت پیوند كلیه هستند و در مجموع برای اعضای مختلف بدن حدود 25 هزار نفر در انتظار قرار دارند كه بسیاری از آنها تنها راه ادامه حیاتشان پیوند است.  وی ادامه داد: در سال 96 كه بالاترین اهدای عضو را طی چند سال اخیر داشتیم 926نفر اعضای خود را اهدا كردند كه در برابر حدود 4000 مرگ مغزی در كشور كه امكان اهدای عضو داشتند 25 درصد به حساب می‌آید. این در حالی است كه یك فرد می‌تواند هشت عضو را اهدا كند و اگر هر كدام از این افراد فقط سه عضو اهدا كنند مطمئنا فهرست انتظار از میان برداشته خواهد شد.