تجربه دنیای متفاوت

تجربه دنیای متفاوت


ادامه  از صفحه  5
به طوری كه این برنامه با گوشت و خون من عجین شده كه دیگر بداهه ریتم آهنگ به ذهنم می‌آید. در این برنامه بزرگانی همچون زنده منوچهر نوذری، فرهنگ جولایی، سعید توكل و ... همكاری كردم و از هر یك از دوستان یك تجربه ارزشمند كسب كرده‌ام. این تجارب برایم همچون یك گنجینه ارزشمند محسوب می‌شود.
این برنامه رادیویی در ایام نوروز هم روانه آنتن می‌شود و من هم تلاش می‌كنم همراه گروهم آهنگ‌های شاد برای مردم بسازیم تا از شنیدن این برنامه لذت بیشتری ببرند. همچنین آهنگسازی برنامه صبامك رادیو صبا را هم به عهده دارم. این برنامه هم جزو تجارب بسیار خوب من در عرصه موسیقی است و هدفم ساخت آهنگ‌های شاد است. البته آهنگسازی هر یك از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خصوصیات خودش را دارد و نمی‌توان برای همه برنامه‌ها یك نسخه كلی برای موسیقی نوشت.
به عنوان مثال برای برنامه خاله شادونه در كوهستان كه ویژه كودكان از شبكه دو پخش می‌شود از موسیقی ایرانی استفاده می‌كنم كه با این گروه سنی هم تطابق داشته باشد. مسلما موسیقی یك برنامه تلویزیونی نه تنها با یك برنامه رادیویی متفاوت است، بلكه به لحاظ مخاطب هم باید تفكیك ویژه‌ای قائل شد. باید موسیقی كودكان با حال و هوای آن هماهنگی داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توان مخاطب را جذب كرد، حتی برای ایام نوروز موسیقی دو برنامه صبامك و خاله شادونه در كوهستان متفاوت است.
همچنین برای ایام نوروز برای شبكه مستند و شبكه یك هم آهنگسازی یك مستند با نام اقوام ایرانی را ساخته‌ام و در آن از موسیقی‌های محلی بهره برده‌ام كه این كار هم به لحاظ ریتم موسیقی ویژگی‌های خودش را دارد.