سال جدید، رویکرد جدید

بررسی بدون تعارف عملکرد تلویزیون در نوروز

سال جدید، رویکرد جدید

سال گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، سیاستگذاری روزنامه جام‌جم و ضمیمه قاب‌كوچك به نحوی بود كه این ضمیمه به مرور آثار مختلف در حوزه‌های زیرمجموعه تلویزیون و رادیو در طول 40 سال اخیر بپردازد. 
 امسال بنا داریم در ضمیمه قاب كوچك بنا به اخبار روز یا حتی مناسبت‌های تاریخی به سراغ موضوعات مختلف در حوزه رسانه ملی برویم و آنها را در قالب پرونده‌های مفصل، تحلیلی و جذاب بررسی کنیم. در واقع با این رویكرد هر شماره از قاب كوچك شامل یك پرونده اصلی است كه امیدواریم مورد پسند شما مخاطبان عزیز باشد.
پیرو همین گفته‌ها در اولین شماره سال  
سراغ ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی در نوروز  98 رفتیم و اولین پرونده خود را به این موضوع مهم و جذاب اختصاص دادیم. به هر حال مردم و مدیران سازمان صداوسیما در همه سال‌های اخیر نشان داده‌اند كنداكتور نوروزی تلویزیون چقدر برایشان مهم است. به همین علت در این پرونده سعی كردیم كلیت برنامه‌های تلویزیون در سه هفته اخیر را بررسی و ضمن تحلیل برنامه‌های مختلف، نقاط قوت و ضعف این بازه زمانی را شناسایی كنیم. با این كار علاوه بر افزایش آگاهی مخاطبانمان می‌توانیم در جایگاه یك دوست قدیمی از سازندگان آثار خوب تلویزیونی تشكر كنیم و در كنارش برای بهتر شدن بعضی موارد نظرات روزنامه‌نگاران و كارشناسان را به اطلاع مردم و فعالان این عرصه برسانیم. به عنوان مثال در همین شماره سراغ برنامه‌های تركیبی كه برگ برنده تلویزیون در نوروز 98 بود رفتیم، اما در كنارش دلایل كم فروغ ظاهر شدن سریال‌های نوروزی به نسبت سال‌های قبل را هم بررسی كردیم. 
علاوه بر اینها سراغ خرده موضوعات دیگری مانند نحوه عملكرد تلویزیون در روزهای سیل‌ و... رفتیم و سعی كردیم به جای نگاه یكطرفه به ماجراهای مختلف همه جوانب را در نظر بگیریم. امیدوارم از این پرونده و این نحوه برخورد با موضوعات گوناگون لذت ببرید و در صورت وجود نقص حتما آن را به ما گوشزد كنید تا برطرفش كنیم.