قاتل دروغگو در یك قدمی چوبه دار

قاتل دروغگو در یك قدمی چوبه دار

حكم قصاص قاتل دروغگو كه دوستش را كشته و جسدش را در رودخانه پارك میگون رها كرده بود دیروز در دیوان عالی كشور تایید شد .متهم در هر مرحله از رسیدگی به پرونده ادعایی را برای انگیزه‌اش از قتل عنوان كرده بود.
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ششم اردیبهشت 95 و به‌دنبال پیداشدن جسد یك مرد جوان در رودخانه پارك میگون فشم در دستور كار پلیس قرار گرفت .شواهد نشان می‌داد این مرد در محل دیگری كشته و سپس جسدش داخل رودخانه انداخته شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت این مرد نامش نقیب و ۳۰ ساله است كه مدتی قبل از افغانستان برای كار به ایران آمده بود. به این ترتیب چند نفر از دوستان وی شناسایی و به عنوان مظنون بازداشت شدند، اما ادعا كردند از ماجرای مرگ وی بی‌اطلاع هستند.
با تكمیل تحقیقات روشن شد نقیب آخرین بار با دوستش مهدی قرار داشته است، مهدی به‌عنوان مظنون اصلی تحت بازجویی قرار گرفت. او می‌گفت من و نقیب از مدت‌ها پیش با هم دوست بودیم و به‌خاطر همین رفاقت همراه هم برای كار به ایران آمدیم. آخرین بار او پیراهنی را كه به او قرض داده بودم پوشید و به باشگاه بدنسازی رفت. به همین خاطر از او ناراحت بودم و با هم بحث كردیم. اما انگیزه‌ای برای كشتن او نداشتم .
در حالی كه پزشكی قانونی علت فوت را ضربه مغزی و خفگی اعلام كرده بود، بار دیگر مهدی تحت بازجویی قرار گرفت و این بار به قتل اعتراف كرد و گفت: نقیب آخرین بار از من خواست تا به پارك برویم و با هم مشروب بخوریم .او مقداری مشروب خرید تا با هم بخوریم. من قبول نكردم ولی او اصرار كرد. ما به پارك رفتیم و قبل از خوردن مشروب، حشیش كشیدیم اما او كه حال طبیعی نداشت شروع به فحاشی كرد. چند بار از او خواستم تا پارك را ترك كنیم اما قبول نكرد. آخرین بار به مادر و خواهرم فحش داد. سعی كردم او را آرام كنم اما نشد .به همین خاطر با هم درگیر شدیم. می‌خواست به رویم چاقو بكشد كه او را روی زمین هل دادم و شال گردنش را دور گردنش پیچیدم و فشار دادم .وقتی متوجه شدم مرده از ترسم جسد را به داخل رودخانه انداختم. چون موتور سواری بلد نبودم از ترس موتور او را در رودخانه رها كردم .
این متهم اما در بازجویی‌های بعدی ادعای تازه‌ای را برای انگیزه جنایت مطرح كرد و گفت قبلا دروغ گفته بود. مهدی گفت: چون نقیب قبلا پسردایی‌ام را در افغانستان كشته بود كینه او را به دل داشتم. به همین خاطر وقتی به من ناسزا گفت تصویر جنازه پسردایی‌ام را مقابل چشمانم دیدم و كنترل اعصابم را از دست  دادم و او را خفه كردم.
با بازسازی صحنه جرم مهدی در شعبه هشتم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد .در آن جلسه با توجه به این‌كه اولیای دم شناسایی نشده بودند نماینده دادستان از طرف رئیس
 قوه قضاییه برای وی حكم قصاص خواست.
سپس متهم به دفاع پرداخت و اظهارات قبلی‌اش را انكار كرد و گفت تا به حال دروغ گفته ام و این‌بار می‌خواهم حقیقت را بگویم. من و نقیب سر بازی بیلیارد با هم مشكل داشتیم. به همین خاطر با او درگیر شدم. اما او به رویم چاقو كشید و من چاره‌ای غیر از كشتن او نداشتم.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و مهدی را به قصاص محكوم كرد. دیروز این حكم در شعبه 9 دیوان عالی كشور مهر تایید كرد و قطعی شد.