ساخته متفاوت مهدویان در آخر هفته سیما

پشینهادهای تلویزیونی جام‌جم در آخر هفته

ساخته متفاوت مهدویان در آخر هفته سیما

تلویزیون برای آخر هفته مخاطبانش فیلم‌های متنوعی در نظر گرفته است، از پویانمایی برای كودكان و نوجوانان تا فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی در ژانرهای گوناگون. جام‎جم از این میان پیشنهادهایی برای شما دارد.

«الله مزار» در شبكه شما
فیلم تلویزیونی «الله‌مزار» به كارگردانی محمد باقری نیكو، جمعه 23 فروردین ماه ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه شما پخش خواهد شد.
قصه:  پسر  یك طایفه با دختری از طایفه‌ دیگر كه با هم مشكل داشته‌اند ازدواج می‌كند. با روی دادن اتفاقاتی، درگیری بین برادر عروس به نام جعفرقلی با داماد رخ می‌دهد كه به كشته‌شدن وی منجر می‌گردد. به واسطه این قتل پدر و برادر عروس به زندان می‌افتند و عروس یكه و تنها با پسر خردسالش باقی می‌ماند. با این‌كه می‌داند طایفه همسر متوفایش پذیرای او نیستند و كمر به قتل او بسته‌اند درمانده و پریشان به دامان خانواده همسرش پناه می‌برد. در كمال ناباوری مورد حمایت‌های مادرشوهرش قرار می‌گیرد و...

«فیلشاه» در شبكه2
انیمیشن سینمایی فیلشاه به كارگردانی هادی محمدیان، جمعه 23فروردین‌ماه ساعت 16 و 40 دقیقه از شبكه دو سیما پخش خواهد شد.
قصه: داستان این انیمیشن در جنگل آفریقاست كه رئیس كل فیل‌ها در جنگل فرزندی به دنیا می‌آورد كه همه این فرزند را به عنوان جانشین رئیس گله می‌دانند. اسم فرزند او شادفیل است، اما برخلاف فكر همه شادفیل بسیار خنگ است و چیزی حالیش نمی‌شود و همیشه جلوی دست و پا است و به خاطر این كه هیكلش بزرگ است همه جا را خراب می‌كند و باعث می‌شود آنجا از بین برود. شادفیل بزرگ شده است اما نمی‌توان به او به عنوان جانشین نگاه كرد زیرا در كارش اقتدار و سیاست ندارد. زمانی كه او بزرگ می‌شود، به خاطر هیكل بزرگ و تنومندش به لشگری از فیل‌ها می‌پیوندد كه...

تماشای دنیای «خال‌خالی» در شبكه امید
فیلم سینمایی خال‌خالی به كارگردانی هان سانگ هو، جمعه 23 فروردین‌ماه ساعت 18 از شبكه امید پخش خواهد شد.
 قصه: خانواده بچه دایناسوری به دست یك تیرانوزاروس كه می‌خواست رئیس قلمرو باشد، كشته شدند. او حالا در حال رشد است و رقیبی برای تی‌ركس در قلمرو به حساب می‌آید. در این تنهایی یك دوست برای خود پیدا می‌كند و با او یكی می‌شود و... .

قصه‌ای از چارلز دیكنز در شبكه 4
فیلم سینمایی «چارلز دیكنز: مردی كه کریسمس را اختراع کرد» به كارگردانی بهارات نالوری، پنجشنبه 22فروردین‌ماه ساعت 20 و 30 دقیقه از شبكه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
قصه: چارلز دیكنز جوان؛ بعد از نگارش و چاپ داستان الیور توئیست به شهرت رسیده، اما برای كتاب جدیدش خالی از ایده است. او كه خانواده‌ای پرجمعیت دارد برای تامین معاش آنان دچار مشكل شده و باید ایده جدیدی را برای كتاب جدیدش خلق كند كه همین موضوع باعث نوشتن كتاب پر فروش سرود سال نو و خلق شخصیت معروف اسكروچ می‌شود كه...  .

پرواز «پرنده قهرمان» در شبكه 5
انیمیشن سینمایی «پرنده قهرمان» به كارگردانی ریكاردو آرناز، پنجشنبه
22 فروردین‌ماه ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه پنج سیما پخش می‌شود.
قصه: كوكو پرنده‌ای است كه با پدرش گایو در سیركی كه صاحبش هستند برنامه اجرا می‌كند ولی كوكو فكر می‌كند كه این برنامه‌ها قدیمی شده‌اند و به دنبال اجرای برنامه‌های جدید بوده، ولی گایو مخالف است.
 او معتقد است شلی كه به آنها تعلق گرفته است ارزش حفظ كردن دارد و پرنده‌ای به نام مارتین كه در اجرای برنامه همتراز گایو بوده مدعی این شنل است و می‌خواهد
آن را به دست بیاورد و پرنده‌هایی را فرستاده تا در سیرك گایو كار كنند و این شنل را برایش ببرند ولی كوكو و پدرش...

بُرد «لاتاری» با شبكه یك
فیلم سینمایی لاتاری به كارگردانی محمدحسین مهدویان، جمعه 23 فروردین ماه ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
قصه: این فیلم درباره امیرعلی و نوشین دو جوانی است كه قصد ازدواج با یكدیگر را دارند. خانواده‌ها چندان موافق نیستند. آنها صبر پیشه كرده‌اند تا به مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب كنند. آن دو یك رویای مشترك دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین كارت آمریكا، اما نوشین به واسطه دوست پدرش برای كار ترجمه به دبی می‌رود. پس از مدتی امیرعلی خبر دار می‌شود نوشین خودكشی كرده و او برای پی بردن به راز خودكشی به دبی می‌رود و ... .
بازیگران: ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر، حمید فرخ نژاد، جواد عزتی و زیبا كرمعلی.