احضار ترامپ به مازندران!

در پی حمایت‌های عمومی از سپاه، سراغ شاعر «ترامپ حال خرابه» رفته‌ایم همان مردی كه با ویدئوی جشن انقلاب روستای «پیته‌نو»ی بهشهر معروف شد

احضار ترامپ به مازندران!

احتمالا یادتان هست آن ویدئویی را كه كمتر از دو ماه پیش در شـــــــبكه‌های اجتمــــــــــاعی دست‌به‌دست شد؛ ویدئو، چند مرد را در روستایی در مازندران نشان می‌داد كه با لهجه شیرینشان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب شعری را می‌خواندند و روی تصاویری از دونالد ترامپ، بن‌سلمان و... با چوب ضربه می‌زدند؛ سادگی اجرای كارشان و نیز متن شیرینی كه آنها برای شعارهای‌شان نوشته بودند، اسكندر رضایی، شاعر آن شعرها را بر سر زبان‌ها انداخت. این روزها كه ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده، از رضایی در روستایشان سراغ گرفته‌ایم. نخستین تصویری كه اینجا بیرون خانه او می‌بینیم، همین عكسی است كه این بالا گذاشته‌ایم؛ یك پرچم با نوشته «اللهم عجل لولیك الفرج»، دیگری با شعار «مرگ بر آمریكا» و آن یكی لوگوی آرم سپاه در حمایت از این نهاد نظامی. می‌دانستیم كه مرد پرشروشور آن ویدئوی 22بهمن حالا هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. گفت‌وگوی جام‌جم با او را بخوانید.
در تاریخ 30 بهمن سال گذشته در صفحه9 جام‌جم به ویدئوی مورد اشاره و سروصداهایی که به پا کرده بود پرداخته بودیم.

اینجا از سیل خبری نیست، یا آن مرد من نیستم!
این روزها در میدان شهدای روستای پیته‌نو كه معروف است به میدان اِفرابِن (زیر درخت افرا)، پرچم‌هایی به حمایت از سپاه پاسداران نصب شده است. این اولین واكنش كربلایی رضایی و اهالی روستا به اقدام رئیس‌جمهور آمریكا بود.
خوشبختانه اهالی این روستا از سیل ویرانگر شمال كشور در امان بوده‌اند و روزهای آخر سال را با بارش بی‌امان برف دست و پنجه نرم كرده‌اند اما هیاهوی سیل گریبان كربلایی رضایی را هم گرفته. در میان ویدئوهای مربوط به سیل، ویدئویی منتشر شد كه پیرمردی از اوضاع بد روستا گلایه داشت و از مسؤولان به‌دلیل بی‌توجهی و نبود امكانات گلایه می‌كرد. این ویدئو را به كربلایی رضایی نسبت داده بودند و در فضای مجازی دست به دست شد تا این‌كه به دست خود كربلایی رسید و او در اولین فرصت با استانداری تماس گرفت و اعلام كرد كه ویدئو به او ارتباطی ندارد. كربلایی رضایی به جام‌جم می‌گوید: آن فرد در كنار سد گله‌ور ایستاده بود و صحبت می‌كرد، در حالی كه ما در شرق استان هستیم. من نسبت این ویدئو به خودم را تكذیب می‌كنم و تاكید دارم كه نگاه من با مواردی كه این ویدئو گفته می‌شود كاملا فرق دارد.

آتش‌ به ‌اختیارهای پیته‌نو
كربلایی رضایی هم مثل خیلی از آدم‌های متعهد به انقلاب این روزها خونش حسابی جوش آمده. او درباره این اقدام رئیس‌جمهور آمریكا می‌گوید: حضرت امام(ره) فرموده‌اند كه اگر سپاه نبود، كشور هم نبود. بنابراین همه ما پشت سر سپاه هستیم و از سپاهیان كشورمان حمایت می‌كنیم چون سپاه در راس امور نظامی كشور است و ارتش هم همین‌طور.
نكته قابل توجه درباره كربلایی رضایی و هم‌ولایتی‌هایش این است كه آنها سال‌هاست در مناسبت‌هایی مانند روز قدس و جشن پیروزی انقلاب برنامه اجرا می‌كنند و سال گذشته انتشار فیلم مراسم آنها باعث شهرتشان
شد.
كربلایی رضایی می‌گوید: سال 1395 هم حضرت آقا فرمان آتش‌به اختیار داده بودند و ما مراسم جالبی داشتیم. 22 بهمن 1396 هم یك مراسم تماشایی داشتیم و سال گذشته از صدا و سیمای مركز استان برای فیلمبرداری آمدند كه در تلویزیون پخش شد.

بسیجی‌ام؛ شاعر سیاست‌های كلی نظام
شاید جالب باشد بدانید كه كربلایی رضایی متولد سال 1344 كارگر بخش خصوصی پیمانكار مخابرات است و كشاورزی می‌كند. می‌گوید: شالی می‌كاریم، همین طور گندم و جو. درخت به و زعفران داریم و سخت كار می‌كنیم. من وابسته یا كارمند هیچ نهاد و سازمانی نیستم كه خط بگیرم، اما بسیجی هستم و سعی می‌كنم شعرم را به سمت سیاست‌های كلی نظام سوق بدهم.

برای ترامپ یك شعر دیگر كنار گذاشته‌ام
اسكندر رضایی، اهل روستای پیته‌نوی بهشهر مازندران است. حالاحالاها بعید است كسی شعارهای بامزه او را با لهجه شیرین‌شان فراموش كند: «این جشن انقلابه، ترامپه حال خرابه». حالا و پس از تازه‌ترین اقدام رئیس‌جمهور آمریكا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌گوید همه ما پشت سر سپاه هستیم. او همچنین می‌گوید در پاسخ به ترامپ شعری را همین روزها آماده خواهد كرد.
این عضو فعال بسیج، درباره شعری كه به این منظور خواهد سرود، توضیح می‌دهد: دوست داشتم این شعر را در اختیار شما بگذارم اما معمولا با چند نفر مشورت می‌كنم تا شعرم مشكلی نداشته باشد. هنوز شعر را آماده نكرده‌ام اما حتما به زبان محلی خواهد بود.
استفاده از زبان محلی برای این شاعر روستایی چند ویژگی مهم دارد از جمله این‌كه با این كار می‌تواند ترامپ را مجبور كند زبان مازندرانی را یاد بگیرد یا دست كم مترجمی پیدا كند كه این زبان را برایش ترجمه كنند. همچنین به اعتقاد كربلایی رضایی، زبان محلی قابلیت‌های زیادی برای ایجاد قافیه در اختیارش می‌گذارد و می‌تواند با كمی جابه‌جاكردن كلمات در جمله آنها را به شعر و شعارهای جذاب تبدیل كند.

همه محله ما شاعرند
می‌گوید: در خانواده ما ذوق هنری وجود داشت. پدربزرگم خطاط بود و بسیاری از اهالی محله ما می‌توانند شعر بگویند.
كربلایی رضایی هم به زبان فارسی شعر می‌گوید و هم به زبان مازنی و می‌گوید كه در خانواده‌اش ذوق هنری هست و پدر بزرگش خطاط بوده. حالا خودش هم به شهرت رسیده است؛ شهرتی که آن را همچنان مدیون ویدئوی معروف جشن روستایشان در 22بهمن سال گذشته و همچنین دست به‌دست شدن آن در شبکه‌های اجتماعی است.
با خنده می‌گوید: بعد از این‌كه فیلم ما از شبكه‌های تلویزیون پخش شد، دوستان و محلی‌ها و آشنایان كه تماس می‌گیرند یك شعار مرگ بر آمریكا می‌دهند و بعد صحبت می‌كنند یا گاهی هم شعارهای 22 بهمن سال گذشته را تكرار می‌كنند و بعد می‌رویم سراغ حرف‌های خودمان.